PONYVALEGÉNY

BKK: toborzó 150 millióért

A közlekedési társaság hamarosan internetes kampányba kezd, amitől a cég a megcsappanó bevételeinek gyarapodását reméli

2021. május 27. - Horváth M. Attila

img_20210525_171650.jpgMiután a koronavírus-járvány miatt tavaly március közepétől csaknem a felére esett vissza a tömegközlekedési járműveket használók száma, ennek egyenes következményeként a Budapesti Közlekedési Központ csak eddig mintegy 25.5 milliárd forintos bevételkiesésnél tart. Érthető, hogy a cég a közeljövőben várhatóan az internetre fókuszáló reklámhadjáratba kezd, és mint a csapatsportoknál szokás, afféle toborzót tart.

Dübörög a kampány. Úton-útfélen szembejön, és már-már előreköszön Bodrogi Gyula, Fodor Rajmund vagy éppen a nemzet showtime-ja, Nagy Feró, így tudatva, hogy az élet nem játék. Özvegy Prohászka Ödönné jól tudja mindezt, neki már az elég, ha bemegy az általa rendre csak Tolbukin körútinak nevezett vásárcsarnokba, és ha kétszer körbebattyog az árusok között, menten elájul, nem kell neki ahhoz injekciós tűt látnia. 

Csakhogy a fővárosi közlekedési társaság nem ilyen kampányra készül. 150 millió forint keretösszegű tendert írt ki a BKK, a nyertesre pedig nemcsak a tervezés, hanem a lebonyolítás is vár. Az utazóközönség szintén vár, ha van türelme. Hol a villamosra, hol a buszra. Nem lesz könnyű visszacsalogatni azokat, akik leszoktak a metrózásról – vagy a metrópótlózásról... –, kiváltképp úgy, hogy manapság is rengetegen dolgoznak home office-ban, ráadásul nyakunkon a nyár, még ha az időjárás nem is mindig mutatja a bájosabb arcát. 

„Tavaly május óta nem vettem meg a szokásos havibérletet, egyszer-egyszer a felébe kerülő 5/30-ast igen, és azzal bármikor mehettem, mert ellenőrrel sosem találkoztam” – vonta meg a vállát a laptoptáskával a belváros felé tartó férfi, mi pedig nem javítjuk ki, hogy újabban már úgynevezett utaskoordinátorok teljesítenek szolgálatot – és bizony nincsenek kevesen. Igaz ugyan, hogy a metróállomásokon lefelé menet újabban nem mindig kell mutatni az érvényes jegyet vagy bérletet, ám ennek mindössze az az oka, hogy a legtöbbször a metrószerelvényen jelennek meg a BKK munkatársai – legalábbis a kettes és a négyes metrón ez a tapasztalat.

img_20210527_152809.jpgAz pedig mai észrevétel, hogy talán a nyárral bújócskázó tavasz mögül előkeveredő kellemes időjárás miatt, de a régi típusú Ikarus-buszokon a maszk nélkül vezető sofőrök nem mindegyike zárja magára a vezetőfülke ajtaját. A Ponyvalegény két ilyen járaton is utazott, amivel nincs is probléma – más kérdés, hogy ezáltal szigorúan nézve az autóbuszvezető veszélyezteti a maszkkal az arcukon felszálló utasok egészségét... –, csak akkor felmerül a kérdés, amit egy korábbi cikkünkben már érintettünk, éspedig az, hogy a fülke és az első ajtó mögötti ülések elbarikádozására ugyan mi szükség van?

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr6616574224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása