Ahogy azt az előző esztendőben már volt módjában megszokni az utazóközönségnek, az elmúlt héttől kezdve a BKK ismételten lezárta az autó- és trolibuszok első üléseit.
Nem vitatható, hogy a járvány megfékezéséért mindent meg kell tenni, ahogy az sem, hogy a közlekedési társaság járatainak volánjai mögött ülők egészsége legalább ugyanolyan fontos, mint az utasoké. A tapasztalat az, a sofőrök eddig úgy próbáltak trükközni, hogy a megállóktól kicsit előrébb álltak meg, így aki az első ajtónál szállt fel eddig, a vezetők „furfangja” okán általában a másodikon lépett fel a járműre. Ami ellenben nem világos: azzal, hogy az első ülések a gondos kezeknek hála szabadon maradnak, egy alapvetően mindig zsúfolt járaton mennyiben segíti a járvány megfékezését? Elvégre, ha sokan utaznak egy adott vonalon, még többen tömörülhetnek össze az állóhelyi részen, következésképpen a sofőrfülke közvetlen környezetében is, így könnyen meglehet, hogy a plusz három vagy négy ülőhely inkább segítene nem csupán a vezetőnek, hanem az utastársaknak is, hiszen hozzávetőleg tizenketten nem másfél, hanem cirka két és fél négyzetméteren osztoznának.