PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: KOVÁCS TAMÁS, a Dunakeszi labdarúgója

„Ha annyi pénzem lenne, ahányszor megkaptam, hogy ’ja, te kapus vagy, akkor neked csak állni kell ott hátul…’, akkor egész biztos milliomos lennék”

2022. szeptember 06. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_uj.JPGTizenegyes, mégsem büntető: 2022. július 4-től megújult formában és felvetésekkel, összesen tizeneggyel jelentkezik az eddig csak labdarúgókat bemutató Kapuskérdések rovat, ugyanis immár nem csupán futballisták, hanem egyéb csapatsportágak – jégkorong, kézi- és vízilabda – ismert vagy kevésbé ismert cerberusait is felkérjük, hozzák közelebb szakmájukat olvasóinkhoz. Aki az alábbiakban megússza kapott gól nélkül, miközben az érdeklődésünket nem hárítja: Kovács Tamás, a Pest megyei I. osztályban három forduló, de csak két lejátszott bajnoki után 3 ponttal a tabella 10. pozíciójában álló, Kecskés Zoltán trenírozta újonc VS Dunakeszi labdarúgókapusa, aki a 2019/2020-as évad során 19 „megye-egyes” bajnokin védte jelenlegi egylete hálóját.

kovacs_tamas_portre.jpg| 1 | Amiért kapus lettem | Nyolcévesen kezdtem el focizni a Kispest Honvédban és egy-másfél esztendeig mezőnyjátékosként szerepeltem. Az egyik edzésen nem volt kapusunk, és én kértem az edzőt, Varga Istvánt, hogy beállhassak. Hogy egészen pontosan miért, arra sajnos pontosan nem emlékszem, csak arra, tetszett az, hogy lehet nagyokat ugrálni a labda után. Elég jól ment nekem, így mondhatni, ott ragadtam. 

| 2 | Amit nem kedvelek a saját posztomban | Talán a hétköznapi emberek közti tévhiteket. Kevesen ismerik a kapusposzttal járó felelősséget és munkát, amit bele kell tenni. Ha annyi pénzem lenne, ahányszor megkaptam, hogy „ja, te kapus vagy, akkor neked csak állni kell ott hátul…”, akkor egész biztos milliomos lennék. 

| 3 | Idézet, ami hozzám illik | Nem vagyok köteles győzni, de köteles vagyok igaznak lenni. Nem vagyok köteles sikert elérni, de köteles vagyok a bennem lévő fényhez méltón élni. (Abraham Lincoln) 

| 4 | Mérkőzés előtti rituálém | Babonás vagyok a mérkőzés előtti tevékenységekkel kapcsolatban. A készülődés, a bemelegítés és a kezdő sípszó előtti dolgok is fixnek tekinthetők, de ezeket nem szeretném a nagyvilággal megosztani, mert ezek számomra fontos és jelentős dolgok. 

| 5 | Aki ellen nem szeretek védeni | Az elmúlt 15 éves felnőtt pályafutásom alatt volt számos olyan ellenfél, aki egy, két, három vagy akár négy éven át is komoly fejtörést okozott, de ezek állandóan változtak az osztálytól és az ellenfelektől függően. Jelenleg nincs ilyen játékos. 

| 6 | Az előző szezonbeli legjobb meccsem | A Dunavarsány színeiben a Gödöllő elleni hazai és idegenbeli mérkőzés. (A legutóbbi évad végén 52 ponttal az 5. helyen záró varsányiak 2021. augusztus 28-án a Pest megyei I. osztály 3. fordulójában hazai környezetben Kenesei Krisztián és Borsos Gábor első félidei, valamint Reznek Donát második játékrészben szerzett találatával 2–1-re győzték le a 74 ponttal végül bajnoki címet szerző Gödöllőt , amely a 18. játéknapon, a 2022. március 5-én esedékes „visszavágón” sem tudta legyőzni vetélytársát, lévén Bihari Dávid az első félóra végén vezetést szerzett a Dunavarsánynak, a GSK-nak pedig csak az egyenlítés jött össze, az 1–1-es végeredményt Barabás Ádám alakította ki a 72. percben – a szerző) 

| 7 | Pályafutásom eddigi legjobb mérkőzése | Nehéz ezt megfogalmazni, nagyon sok mérkőzés van mögöttem, de talán hármat emelnék ki, ha szabad. Az egyik a Honvéd színeiben egy U19-es nemzetközi tornán volt, Ulm környékén, ahol a döntőben ugyan kikaptunk, de azon a meccsen két tizenegyest is hárítottam, nagyon jól ment a védés és a legjobb kapus lettem. A másik az NB III-as, Aczél Zoltán által vezetett Veresegyház színeiben volt, ahol a bajnokságban a Honvédot fogadtuk és több száz vendégszurkoló mellett sikerült 1–0-s eredményt elérni. (2015. április 19-én, az NB III Keleti csoport 23. fordulójában a többek között Sipeki Istvánnal, Dobray Zsolttal, Karácsony Dáviddal és Sorecz Szabolccsal felálló VVSK a kezdőcsapatában Czuczi Mártont, Botka Endrét, Gazdag Dánielt, Koszta Márkot és Czár Richárdot is bevető kispesti második csapatot Herbály Tamás 16. percben elért találatával győzte le hazai környezetben – a szerző) A harmadik pedig a 2021-es Amatőr Kupa döntője, ahol ugyan sérülésből lábadozva léptem pályára, ám fontos pillanatokban több fontos védést is be tudtam mutatni, illetve 2–1-es állásnál a 80. és 90. perc között pedig ziccert fogtam, és magasba emelhettük az Amatőr Kupát a Dunavarsánnyal. (2021. május 5-én a Hungária körúti Új Hidegkuti Nándor Stadionban a Tarpa SC ellen vívott fináléban Novák Richárd a 8., míg Bata Csongor a 68. percben vette be a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei alakulat hálóját, amelynek csak a szépítés jött össze a csereként bevetett Szabó Roland révén a 80. minutumban, így a Hollik András vezette Dunavarsány 2–1-es diadalt aratott a fővárosban – a szerző) 

kovacs_tamas_akcio.jpg

| 8 | Emlékezetes potyagól, amit kaptam | A húszas éveim elején történt, jött egy hosszú indítás, nem tudtam volna kiérni, ezért elkezdtem hátrálni, hogy megfelelő pozícióban fogadjam a támadót, de a pálya egyenetlen volt. Hátrálás közben beakadt a bokám és teátrális mozdulatok között próbáltam visszanyerni az egyensúlyom, de a vége az lett, hogy hanyatt estem, a csatár meg nevetve elhúzta a labdát és belőtte. 

| 9 | Kapuskolléga, akivel a legjobb viszonyban vagyok | Általában minden kapustársammal kijövök, nagyon kevés kollégával volt rossz a kapcsolatom. Ha mindenképp szeretnék kiemelni személyeket, akkor Gecse Gyulát, Tóth Kristófot, Balázs Leventét és Hosszú Leventét emelném ki. Szerintem velük volt a legjobb a viszonyom. 

| 10 | Barát a mezőnyjátékosok közül | Nagyon furcsa, mert klasszikus barátokat nem szereztem a pályafutásom alatt a fociból, de vannak azért olyanok, akikkel közelebbi viszony alakult ki. Név nélkül csak, mert nem szeretnék senkit kiemelni vagy kihagyni. 

| 11 | Egyéb csapatsportág kapusa, akit sokra tartok | Nehéz kérdés, mert nem sok csapatsportot követek, de talán Pálinger Katalint említeném, akinek a pályafutásával, illetve az azt követő tevékenységével is képben vagyok.

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr8417925667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása