PONYVALEGÉNY

ÉLETPÁLYA. Aki részletezi: Égi Barbara (Pécsi MFC)

Fejlődni akar minden szinten: „A továbbtanulási terveim miatt döntöttem úgy, hogy Pécsen folytatom a focikarrieremet”

2024. január 04. - Horváth M. Attila

eletpalya.jpgA 2021. október 13-án, szerdán indított rovatunkban olyan oldalukról mutatkoznak be az általunk felkért labdarúgók, amelyet még csapatuk szurkolói sem feltétlenül ismernek. A futballisták nemcsak a gyermekkorukat idézik fel, hanem némi betekintést is engednek a jelen kulisszái mögé, mint ahogy természetesen nem maradhat el a múlt és a jövő érintése sem. Akivel ezúttal elmerülünk a részletekben: Égi Barbara, a Női NB II Nyugati csoportjában 11 lejátszott bajnoki után 31 ponttal, veretlenül a tabella 1. helyén telelő Pécsi MFC utánpótlás-válogatott játékosa, a góllövőlista vezetője 21 találattal.

egi_barbara_upvalogatott.jpgAmikor ötéves voltam, néztem, ahogy az óvodás fiútársaim minden héten focizni mehettek az edzőbácsival. Megkérdeztem az óvónénit, hogy elmehetek-e én is a fiúkkal focizni? Az óvónéni megígérte, hogy legközelebb megkérdezi az edzőbácsit. Így is történt és a következő focizáson már én is ott voltam. Itt kezdődött az én focikarrierem. Az ovifoci után a BLSE-nél kezdtem csapatban focizni. Kilencéves koromig itt játszottam fiúk között. Ezután a BLSE megszünt és így átigazoltam a többi fiúval együtt a LUA Baja csapatába. Velük nőttem fel, így ugyanolyan elvárások voltak felém is, mint feléjük. Sajnos csak tizenkét esztendős koromig játszhattam fiúkkal bajnokságban. Nagyon jó alapokat adott ez és meghatározó időszak volt számomra. 2019 nyarán eligazoltam Szegedre, a St.Mihály csapatába. A Covid-19 miatt félbeszakadt a bajnokság és itthon edzettem. 2020 nyarán elvittek a szüleim próbajátékra a Puskás Akadémiához. Megfeleltem, így a nyár végén már ott kezdtem a bajnokságot. Nyolcadik oszályos koromban még Baján edzettem és csak a meccsekre mentem a csapattal. A 2020/21-es szezont bajnokként zártuk, ebben az évadban 15 gólt sikerült szereznem. 2021 nyarán költöztem Felcsútra, a kollégiumba, és ettől kezdve a csapattal együtt készültem hétről hétre. 2022 januárjában az U17-es női labdarúgó-válogatott kerettagja lettem. Ebben az évben a bajnokságban a második helyen végeztünk, 32 találattal gólkirálynő lettem. 2022 augusztusában megsérültem, ezért kéthónapos pihenő várt rám, majd a rehabilitáció után visszatérhettem a csapatomhoz. A továbbtanulási terveim miatt úgy döntöttem, hogy Pécsen folytatom a focikarrieremet. 2023 februárjában kaptam egy válogatott meghívót. 3-szoros utánpótlás-válogatott lettem. A focit a legmagasabb szinten szeretném űzni, így elsősorban külföld a célom és felnőtt női válogatott szeretnék lenni. A foci mellett fontosnak tartom a tanulást is. Komolyabb terveim vannak, a jogi pályára készülök.
ÉGI BARBARA  a múltról és a jelenről

egi_barbara_pflahu.jpgKÖLYÖKIDŐ  | Jelem az óvodában | Tulipán. | Kedvenc tantárgyam | Angol. | Emlékezetes csínytevésem || Első futballélményem | Óvodában fociztam a fiúkkal az udvaron.

(FO)CIVIL  | Legjobb tulajdonságom | Segítőkész vagyok. | Legrosszabb szokásom | Nagyon makacs vagyok. | Étel, amit imádok | Halászlé. | Film, amit többször láttam | Miután. Akármikor meg tudnám nézni. | Zene, amit általában hallgatok | Nagyon színes a zenei stílusom, éppen amihez kedvem van. | Hobbim | Nagyon szeretek a barátaimmal lenni, motorozni, sétálni és vezetni.

PÁLYATÁRS  | Karrierem legjobb meccse | 2021. november 21-én a Puskás Akadémia játékosaként. A Fradi ellen játszottunk, nyertünk 4–1 re és mesterhármast rúgtam. | Gólom, amire szívesen emlékszem | Kettő ilyen van, mindkettőt a DVTK ellen szereztem, az egyiket még a Puskás színeiben, beívelték a labdát és a 16-os környékéről átemeltem a kapus fölött a labdát. A másik már a PMFC színeiben egy szabadrúgásgól, nagyjából 25 méterről a felső léc segítségével bement. (Előbbi találkozót 2021. november 6-án rendezték, a Leány Országos U17 9. fordulójában úgy nyert Miskolcon a Puskás 6–0-ra, hogy a 37. percben cikkünk főszereplője alakította 0–3-ra az állást, míg utóbbira 2023. március 3-án került sor, a Leány Országos U17-es bajnokság 17. fordulójában 2–0-s félidő után úgy nyert 4–1-re a baranyai gárda, hogy Égi Barbara a 60. percben alakította 3–1-re az állást – a szerző) | Mérkőzés előtti rituálém | Különösebben nincsen, szeretek énekelni és elképzelni a lehetséges jeleneteket a fejemben. | Sérülés, amit elfelejtenék | Legszívesebben az összeset, de ha egyet ki kell emelni, akkor az, amikor a csípőmből letört egy kis csontdarab és két és fél hónapot kellett kihagynom. | Barát a futballban | A társulatomban mindenkivel jó kapcsolatot ápolok, más gárdákból is vannak barátaim, a válogatott és a volt csapattársaim miatt. | Az öltözőben mellettem ül | A legjobb barátnőim. | Cél a mostani szezonban | Elsősorban, hogy feljussunk az NB I-be és szeretnék első lenni az NB II-es góllövőlistán. Az U19-es válogatottba szeretnék bekerülni. | Ami a pályafutásomból még kimaradt |

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr10018295533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása