PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: RÁCZ GABRIELLA, a Levendula Hotel Algyő kézilabdázója

A cerberus, aki 57%-os teljesítménnyel védett a Ferencváros ellen: „A pályán a bemelegítés alatt figyelem, ki hová lő, amit igyekszem is megjegyezni”

2023. augusztus 03. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_uj.JPGTizenegyes, mégsem büntető: 2022. július 4-től megújult formában és felvetésekkel, összesen tizeneggyel jelentkezik az eddig csak labdarúgókat bemutató Kapuskérdések rovat, ugyanis immár nem csupán futballisták, hanem egyéb csapatsportágak – jégkorong, kézi- és vízilabda – ismert vagy kevésbé ismert cerberusait is felkérjük, hozzák közelebb szakmájukat olvasóinkhoz. Aki az alábbiakban megússza kapott gól nélkül, miközben az érdeklődésünket nem hárítja: Rácz Gabriella, a női kézilabda NB I/B 2022/2023-as szezonjában 28 mérkőzés után 25 ponttal a tabella 9. helyén végző Levendula Hotel Algyő kapusa.

racz_gabriella.jpeg| 1 | Amiért kapus lettem | Én ezt a sportot hatéves koromban kezdtem, amikor még igazán nem is posztok alapján voltunk besorolva, leginkább ügyességi- és koordinációfejlesztő játékokat játszottunk. Az egyik edzés alkalmával, amikor egy tornára készültünk, az edzőnk megkérdezte, ki szeretne a kapuba állni? Mivel én nem futottam túl jól és nem is tudtam pontosan dobni, ezért én jelentkeztem elsőként. A torna alatt úgy megtetszett a kapuskodás, hogy végül ott is maradtam.
| 2 | Amit nem kedvelek a saját posztomban | Talán azt a legkevésbé, hogy mivel mi nem futunk olyan sokat, nem esünk olyan hatalmasakat és gólokat sem lövünk, így sokan azt gondolják, hogy kapusnak lenni sokkal egyszerűbb és kevesebb munka, mint mezőnyjátékosként pályára lépni.
| 3 | Idézet, ami hozzám illik | –
| 4 | Mérkőzés előtti rituálém | A meccsek előtt mindig megnézem a riválist, a vendégcsapatot. Elolvasom a jegyzőkönyvben szereplő neveket, majd a pályán a bemelegítés alatt figyelem őket, ki hová lő, amit igyekszem is megjegyezni.
| 5 | Aki ellen nem szeretek védeni | –
| 6 | Előző szezonbeli legjobb meccsem | Ez és karrierem egyik legjobbja talán egy idei összecsapás volt. Az NB I/B-ben játszottunk a Ferencvárosi TC U19-es csapatával, a márkőzésen 20 védésem volt, azaz 57%-os teljesítményt nyújtottam. Ez volt az első olyan találkozóm az NB I/B-s mezőnyben, amikor 60 percig én játszottam. Nagy örömmel és adrenalinnal töltött el a meccs annak ellenére, hogy nem mi nyertünk. (2023. március 18-án a bajnokság 21. fordulójában úgy végzett 31–31-re Algyőn a két csapat, hogy egyrészt az FTC U19 a szünetben még 17–14-re vezetett, másrészt tizenkét másodperccel a vége előtt zúdult Rácz Gabriella kapujára a negyvenkilencedik lövés, és az volt a cerberus huszadik védése – a szerző)
| 7 | Pályafutásom eddigi legjobb mérkőzése | –
| 8 | Emlékezetes potyagól, amit kaptam | Még 13-14 éves koromban történt. Az egyik szegedi csapat ellen játszottunk, hatalmas szurkolás közepette. Az edzőm épp tanácsokat adott az előző kapott gólommal kapcsolatban, de a nagy hangzavar miatt nem hallottuk a kezdődobásra adott sípszót. Középről kaptam a gólt, rögtön középkezdésből, és ezzel még át is sikerült venni a szegedieknek a vezetést.
| 9 | Kapuskolléga, akivel a legjobb viszonyban vagyok | Viszonylag sok kapustársam volt az elmúlt 12 éves pályafutásom alatt, és véleményem szerint szerencsés vagyok, hogy mindegyikőjükkel sikerült kialakítanom baráti kapcsolatot, és tudtunk támaszkodni egymásra, amíg együtt játszottunk.
| 10 | Barát a mezőnyjátékosok közül | A mezőnyjátékosok közül is sok jó barátra sikerült szert tennem, de a legjobbak Petróczi Sára, Prikler Borbála volt HLKC-tag és Sulyok Rebeka Csilla, az FKSE játékosa.
| 11 | Egyéb csapatsportág kapusa, akit sokra tartok | Sajnos más sportágakat nem nagyon követek nyomon, de a sajátomban Mikler Rolandot és Vladimir Cuparát tartom a két legjobbnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr8418185807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása