PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: SZAMOS MÁRTON, az Erős Vár FC labdarúgója

„A kapushiba tízből kilenc esetben kapott gólt jelent, ami mindig nagyon megviseli az egész társulatot, de leginkább magát a kapust, akinek legkevésbé sem szabadna a történekre gondolni, ám mondani könnyű…”

2022. október 02. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_uj.JPGTizenegyes, mégsem büntető: 2022. július 4-től megújult formában és felvetésekkel, összesen tizeneggyel jelentkezik az eddig csak labdarúgókat bemutató Kapuskérdések rovat, ugyanis immár nem csupán futballisták, hanem egyéb csapatsportágak – jégkorong, kézi- és vízilabda – ismert vagy kevésbé ismert cerberusait is felkérjük, hozzák közelebb szakmájukat olvasóinkhoz. Aki az alábbiakban megússza kapott gól nélkül, miközben az érdeklődésünket nem hárítja: Szamos Márton, a Budapest-bajnokság III. osztály 1. csoportjában 5 forduló után 10 ponttal a tabella 4. helyén álló Erős Vár FC labdarúgókapusa.

szamos_marton_foto_horvath_daniel.jpg| 1 | Amiért kapus lettem | Kilencévesen kezdtem focizni és akkoriban senki nem akart kapus lenni. A grund szabályai szerint a legkerekebb játékosnak kell a kapuba állni, aki akkor én voltam. Később, ahogy megnőttem és kevésbé hasonlítottam a labdára, kaptam lehetőséget mezőnyjátékosként, de akkor már késő volt és visszakéredzkedtem a helyemre, a kapuba. 

| 2 | Amit nem kedvelek a saját posztomban | Kapusként nem lehet hibázni, ha a támadók kihagynak egy helyzetet – ami szintén nem előnyös –, a csapat megy tovább, felállunk védekezni, labdát szerzünk és újra támadunk. A kapushiba tízből kilenc esetben kapott gólt jelent, ami mindig nagyon megviseli az egész társulatot, de leginkább magát a kapust, akinek legkevésbé sem szabadna a történekre gondolni, ám mondani könnyű… 

| 3 | Idézet, ami hozzám illik | „Rosszul játszani lehet, de lélektelenül soha!” Ez egy eléggé elterjedt idézet, de én rengetegszer hallhattam Ribai „Borsó” Attilától, aki hat szezonon keresztül volt az edzőm. Aki ismeri Borsót, az tudja, hogy… Fogalmazzunk úgy, tud érzelmes lenni, ha fociról van szó. Azóta is igyekszem magam az idézethez tartani. 

| 4 | Mérkőzés előtti rituálém | Természetesen a bemelegítés. Én a csapattól külön szoktam, ilyenkor egyedül kicsit elmélyülök a meccsben. Átgondolom, milyen a pálya, visszaemlékszem az ellenfélre, ha kaptunk tőlük gólt, ki rúgta, majd a köszönés, bevonulás után megérintem mind a három kapufát. 

| 5 | Aki ellen nem szeretek védeni | Nincs ilyen játékos, se csapat, inkább azt mondanám, hogy melegben nem szeretek védeni. 

| 6 | Az előző szezonbeli legjobb meccsem | A tavalyi szezonzáró meccs a BLSZ III-as csapatunkban. Csereként kellett beállnom, a lesérült kolléga helyére, és azonnal fel kellett venni a ritmust. A bennmaradásért játszottunk egy nagyon nehéz szezon után. Nem voltak nagy bravúrjaim, de a mérkőzés végén éreztem, hogy többet tudtam hozni, mint a kötelező, és ez kellett is a győzelemhez. (2022. május 28-án a Budapest-bajnokság III. osztály 1. csoport 26. fordulójában a pályaválasztóként futballozó Erős Vár FC 1–0-s vezetésénél Tóth-Salamon Ákost váltotta a 38. percben Szamos Márton, a társulat a rendes játékidő letelte előtt négy perccel megduplázta előnyét a Goldball II.-vel szemben, hiszen Fabiny Márton után Laczkó Gergely is gólt szerzett, a hosszabbításban pedig Érsek Péter alakította ki a 2–1-es végeredményt, amivel a vendéglátó bennmaradt, míg a látogató kiesett a „blasz-háromból” – a szerző) 

| 7 | Pályafutásom eddigi legjobb mérkőzése | Eléggé önkritikus vagyok. Amikor lejövök a pályáról akár edzés, akár meccs után, azon gondolkodom, miket hibáztam és hogyan kellene ezeket a jövőben kiküszöbölni. Eddig egy olyan meccsem volt, amikor teljesen elégedett voltam magammal. Még a 2017/18-as szezonban az U19-es bajnokságban a későbbi bajnok Vác-Deákvár ellen nyertünk 4–2-re. Bár kaptunk két gólt, az ellenfélnek rengeteg helyzete volt és sok szép védésem akadt. Emellett a kijövetelek és a szögletek is végig jól mentek – két nagy mumusom –, és emlékszem, hogy az edző bá’-tól egy 9.5-ös értékelést kaptam szóban, amiről tudtam, hogy 10-est jelent, de azt mégsem mondhatta, nehogy elszálljak magamtól. 

szamos_marton_2015.jpg

| 8 | Emlékezetes potyagól, amit kaptam | Még ¾ pályán játszottunk a Vác ellen és a félpályáról íveltek át. Az akkor annyira megviselt gyerekként, hogy utána több szezonon keresztül vonalkapus voltam. Még ma is sokszor eszembe jut, ha edzésen egy az egy ellen szituációkat gyakorlok, hogy vajon most átemelhető vagyok-e? 

| 9 | Kapuskolléga, akivel a legjobb viszonyban vagyok | – 

| 10 | Barát a mezőnyjátékosok közül | Jelenlegi csapatom az Erős Vár FC, ahová rengeteg régi barátommal együtt érkeztünk a tavalyi szezon előtt. Az első edzéstől kezdve otthon éreztük magunkat és azóta rengeteg új barátság alakult ki. Nehéz lenne ebből a nagyszerű közösségből csak egy embert kiemelni… 

| 11 | Egyéb csapatsportág kapusa, akit sokra tartok | Más sportágból nem tudnék kapus kollégát kiemelni, de meg kell említenem Gianluigi Buffont – nekem mindig ő volt a példaképem. „A döntések, amelyeket az életünkben meghozunk, nem mindig egyszerűek, de ezektől leszünk azok, akik” – olaszul jobban hangzik!

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr6717945362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása