PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: IZSÁK GÁBOR, a Dömsöd labdarúgója

Nincs kettő négy nélkül – második számú cerberusnak érkezett négy év kihagyás után: „Mire újra formába kerültem, már nem akartam a mezőnyben játszani”

2024. február 24. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_uj.JPGTizenegyes, mégsem büntető: 2022. július 4-től megújult formában és felvetésekkel, összesen tizeneggyel jelentkezik az eddig csak labdarúgókat bemutató Kapuskérdések rovat, ugyanis immár nem csupán futballisták, hanem egyéb csapatsportágak – jégkorong, kézi- és vízilabda – ismert vagy kevésbé ismert cerberusait is felkérjük, hozzák közelebb szakmájukat olvasóinkhoz. Aki az alábbiakban megússza kapott gól nélkül, miközben az érdeklődésünket nem hárítja: Izsák Gábor, a Pest megyei III. osztály Délnyugati csoportjában 13 forduló után 31 ponttal a tabella 2. helyén álló Dömsöd SE kapusa, aki a tavaszi idényben már futballbíróként is közreműködhet, ugyanis a 28 esztendős sportember a héten tette le a játékvezetői vizsgát.

izsak_gabor_portre.jpg| 1 | Amiért kapus lettem | Édesapám is kapus volt, így fiatalon, körülbelül kilencévesen a kapuban kezdtem. Nem túl sokáig, mert szerettem volna mezőnyben focizni, így a védelmet már kintről erősítettem az U13-as korosztálytól kezdve, egészen a felnőttig. A pályafutásomban 2017-től jött négy esztendőnyi kihagyás, majd 2021-ben Dömsödön tértem vissza, immáron újra kapusként, mint második számú hálóőr. Sok volt a négy év sportolás nélküli időszak, ez a súlyomon is meglátszott. Szerettem volna újra játszani, Dömsödön pedig épp csak egyetlen kapus volt, így örömmel elvállaltam a szerepet. Mire újra formába kerültem, már nem akartam a mezőnyben játszani, csak a kapuban. A 2023/2024-es bajnokság őszi idényét már én védtem végig.
| 2 | Amit nem kedvelek a saját posztomban | Ha egy mérkőzésen van öt nagy védésed, de hibázol egyet, akkor általában csak az egy hibára fognak emlékezni.
| 3 | Idézet, ami hozzám illik | „Meggyőződésem, hogy minden férfi számára az igazi beteljesülés az, hogy ha kemény küzdelem árán eléri kitűzött célját, majd megfáradva, de mégis diadalittasan elfekszik a csatatéren.”
| 4 | Mérkőzés előtti rituálém | Soha nem sietem el az átöltözést, általában utolsóként megyek ki melegíteni. Minden félidő előtt megérintem a kapufákat és a keresztlécet.
izsak_gabor_akcio.jpg| 5 | Aki ellen nem szeretek védeni | Úgy érzem, nincs olyan, aki ellen nem szeretek védeni, mert szeretek kapus lenni. Inkább csak nehezebb és könnyebb mérkőzések vannak.
| 6 | Szezonbeli legjobb meccsem | Többek szerint jó szezonom volt eddig, nem tudnék legjobbat kiemelni. Az viszont tetszett, hogy a hat hazai mérkőzésből mindegyiket megnyertük, négyet kapott gól nélkül sikerült lehozni, a másik kettőn is csak három gólt kaptunk. (A Dömsöd sorrendben a Ceglédi Vasutas II.-t és a Tárnokot 1–0-ra, az MKFC-Szigetszentmiklóst 5–0-ra, míg a Sóskút együttesét 3–0-ra győzte le saját pályáján – a szerző)
| 7 | Pályafutásom eddigi legjobb mérkőzése | Ha kapusként nézem, akkor a 2022-es Inárcs elleni idegenbeli mérkőzést mondanám. A meccs előtt egy órával derült ki, hogy én fogok védeni, mert az első számú kapusunk lebetegedett. Sikerült nyernünk 5–0-s különbséggel, az elején jó pár nagy védésem volt, ami megadta a lendületet a srácoknak és öt gólig meg sem álltak. (2022. szeptember 11-én a Pest megyei III. osztály Délnyugati csoport 3. fordulójában Riegel Bence triplájával, Megyeri Félix és Molnár Erik találatával 0–2-es félidőt követően úgy nyert 5–0-ra a Szanyó Tibor trenírozta Dömsöd, hogy az inárcsi színekben szereplő Horváth Zsolt 0–3-nál, az 54. percben a kiállítás sorsára jutott, ami azért is számít érdekességnek, mert a meccs főszereplői közül a mesterhármasig jutó Riegel és a piros lapot kapó Horváth korábban Ócsán csapatársak voltak – a szerző)
| 8 | Emlékezetes potyagól, amit kaptam | Az U16-ban megsérült a kapusunk, így egy fél szezonra visszaálltam a ketrecbe. Az egyik meccsen egy erőtlen, gyenge lövést akartam megállítani, de elment a talpam alatt és gól lett.
| 9 | Kapuskolléga, akivel a legjobb viszonyban vagyok | Szerintem minden kapus tiszteli és elismeri a kollégát, legyen az csapattárs vagy ellenfél.
| 10 | Barát a mezőnyjátékosok közül | Csapattársammal, Turcsán Tamással nagyon jó barátságban vagyunk, de általában mindenkivel jól kijövök.
| 11 | Egyéb csapatsportág kapusa, akit sokra tartok | Vogel Soma és Mikler Roland.

domsod.jpg Derbi Dömsödön  pereg.jpgA bajnokság folytatására ugyan csak két hét múlva kerül sor, ám nem árt megjegyezni, hogy a Délnyugati csoport 14. fordulója szomszédvárak csatáját hozza március 9-én, szombaton 14:30-as kezdettel. A Dömsöd–Pereg párharc akkor is rangadónak számít, ha papíron nagy a különbség a felek között – fordított pályaválasztással az ősszel 3–1-re nyert a Dömsöd úgy, hogy Kovács Tamás találatával az akkori vendéglátó került előnybe, ám a fordulást követően Faragó Gábor, Tóth Dávid és Horák Gyula is betalált –, hiszen a márciusi házigazdát és a látogatót 11 helyezés és 26 pont választja el egymástól, méghozzá az előbbi javára. Nem mellékes tény az sem, hogy Horák Gyula, Joszkin István, Tóth Dávid és Tóth Roland is futballozott korábban az idén alapításának századik évfordulóját ünneplő Pereg SE színeiben, így számukra nyilván pluszt ad az összecsapás. És míg el nem felejtjük, a Kapuskérdések rovat jelenlegi főszereplőjének is, merthogy Izsák Gábor 2008-tól egészen 2011 nyaráig a PSE utánpótláskorú játékosa volt. (H. M. A.)

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr3418338709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása