PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: DOJCSÁK BENCE, a Diósgyőri VTK labdarúgója

Profi hozzáállás tizenhét esztendősen: „Már az ébredéstől kezdve megvan percre pontosan a rutinom, hogy mikor mit csinálok”

2024. február 05. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_uj.JPGTizenegyes, mégsem büntető: 2022. július 4-től megújult formában és felvetésekkel, összesen tizeneggyel jelentkezik az eddig csak labdarúgókat bemutató Kapuskérdések rovat, ugyanis immár nem csupán futballisták, hanem egyéb csapatsportágak – jégkorong, kézi- és vízilabda – ismert vagy kevésbé ismert cerberusait is felkérjük, hozzák közelebb szakmájukat olvasóinkhoz. Aki az alábbiakban megússza kapott gól nélkül, miközben az érdeklődésünket nem hárítja: Dojcsák Bence, az NB III Észak-Keleti csoportjában szereplő és 17 forduló után 22 ponttal a tabella 10. helyén telelő Diósgyőri VTK II. F4R utánpótlás-válogatott labdarúgója.

dojcsak_bence_portre_foto_dvtkeu.png| 1 | Amiért kapus lettem | Ez egy egyszerű kérdés, kapusnak születni kell. Amekkora közhelynek hangzik, annyira igaz. Én és szerintem valamennyi kapus hasonlóan kezdte a pályafutását. Egészen kisgyerekként beállítottak minket a kapuba és azóta bent ragadtunk. Beállítani bárkit be lehet a kapuba, de csak a született kapusok maradnak ott. Ehhez a hivatáshoz kell egy bizonyos szintű – ahogy a kapusok között terjed – flúgosság, és nem kevés bátorság, ami szerintem nem mindenkinek van. Tehát én személy szerint nem tudtam, hogy miért akartam kapus lenni, de amióta ez a munkám, egy pillanatát se bántam meg.
| 2 | Amit nem kedvelek a saját posztomban | Inkább úgy fogalmaznék, hogy egyfajta különlegességet ad ez a posztnak. Kapusból csak egy van egy meccsen. Csapatsportágakban, ahol a csapaton van a hangsúly és nem az egyéneken, ez az egyetlen olyan poszt, ahol csak egy játékos szerepel az adott mérkőzésen. Alapvető és nélkülözhetetlen tagja vagy a csapatnak, de mégis más dolgokat csinálsz, neked az a feladatod, hogy kivédd a lövést és nem az, hogy gólt szerezz a lövésből, kézzel is érhetsz a labdához úgy, hogy a mezőnyjátékosoknak nem szabad. Valamint az is fontos, hogy kapusként nem tudod megnyerni a mérkőzést, hanem csak megmenteni. És talán az egyik olyan tényező, ami miatt nem annyira hálás kapusnak lenni, ha hibázol. Ha kapusként rontasz, nagyon kicsi az esélye annak, hogy nem kap gólt belőle a csapat. De ezek a dolgok adják a különlegességét ennek a posztnak, emiatt válsz egyedivé és egyetlenné, illetve ettől érzed magad igazán kapusnak.
dojcsak_bence_u15.png| 3 | Idézet, ami hozzám illik | Az ember csak akkor találja meg a határait, amikor túllépi őket.
| 4 | Mérkőzés előtti rituálém | Nekem szükségem van egyfajta rendszerességre a mérkőzések előtt, hogy minden meccs előtt tudjak adni egy stabil alapot, amire építeni tudom a teljesítményemet. Már az ébredéstől kezdve megvan percre pontosan a rutinom, hogy mikor mit csinálok. Természetesen nehéz ezeket pontosan tartani például idegenbeli találkozók előtt, de az alap az mindig változatlan. Van egy, még a pályán történő bemelegítés előtti aktivizációm, amelyet különféle nyújtásokkal, hengerezéssel és biciklizéssel szoktam vegyíteni. Ha van időm, én azért szeretek belerakni reakciógyorsaságot fejlesztő gyakorlatokat is. Ezek felkészítenek engem a mérkőzésre és a pályán történő bemelegítésre, valamint megadják azt az érzetet, hogy készen állok. Én nem tartom magam babonás személyiségnek, ezért nem nevezném rituálénak, de számomra nélkülözhetetlenek.
| 5 | Aki ellen nem szeretek védeni | Olyan csapat nincs, amely ellen nem szeretek védeni, viszont van, amellyel szemben nehéz, illetve nagyon jó mérkőzéseket játszunk. Utánpótlásban az összes kiemelt akadémia ellen nagyon izgalmas meccseket játszunk és az NB III-ban, mint nagyon fiatal átlagéletkorú csapat, szinte az összes rivális ellen ki kell tennünk a szívünket és lelkünket a pályára, hogy elérjük a megfelelő eredményt.
| 6 | Szezonbeli legjobb meccsem | Mivel az NB III-as alakulattal még csak a felkészülés kellős közepén járunk, így nehéz lenne legjobb mérkőzést mondani, de sikerült 17 évesen bemutatkoznom a Kazincbarcika első csapatában edzőmérkőzésen, amiért azt gondolom, hogy örökre hálás lehetek.
| 7 | Pályafutásom eddigi legjobb mérkőzése | Voltak olyan mérkőzések, amelyekről megmaradtak fontos pillanatok, például egy büntetővédés, amely győzelmet ért, vagy éppen védések sokasága egy adott meccsen, de én igyekszem a tökéletességre, így nem tudok egy olyan összecsapást említeni, amire azt tudnám mondani, hogy na, ez volt a legjobb. Mindig találok olyat a mérkőzéseimben, amelyet éppen lehetne máshogy is csinálni, de én úgy hiszem, ez így van rendjén, hisz senki sem lehet tökéletes.
| 8 | Emlékezetes potyagól, amit kaptam | Megpróbálok az ilyen fajta hibákból minél hamarabb tanulni. Megtanultam, hogy azzal sosem leszek előrébb, ha napokat rágódom egy adott bakin, minél hamarabb tanulni kell belőle, kijavítani és a következő mérkőzésen már kisebb lesz az esélye annak, hogy elköveted ugyanazt a hibát.
| 9 | Kapuskolléga, akivel a legjobb viszonyban vagyok | Olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy ez alatt a rövid pályafutásom alatt csak nagyszerű kapusokkal dolgoztam együtt. Mind csapattársak, mind kapusedzők terén. A rutinosabb kapusoktól megpróbálok mindent ellesni, és akikkel együtt dolgoztam eddig, mindenki támogatott és segített, illetve a fiatalabb kapusoktól is tanulhatok, hiszen kiváló példák vannak arra, hogy hová lehet eljutni ilyen fiatalon, és ezáltal ez kiváló rövidtávú cél számomra.
| 10 | Barát a mezőnyjátékosok közül | Összességében nincs olyan, akivel a legjobb viszonyban vagyok, hiszen mindenkivel nagyon jó kapcsolatot ápolok.
| 11 | Egyéb csapatsportág kapusa, akit sokra tartok | Az összes kapust nagyon sokra tartom, legyenek bármilyen sportágban, hiszen tudom, hogy mit jelent kapusnak lenni.

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr5318319541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása