PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: SUBA SÁRA, az MTK Budapest kézilabdázója

A junior világbajnok cerberus titka: „A nagyon hosszú kezű játékosok ellen kevésbé szeretek védeni”

2022. augusztus 23. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_uj.JPGTizenegyes, mégsem büntető: 2022. július 4-től megújult formában és felvetésekkel, összesen tizeneggyel jelentkezik az eddig csak labdarúgókat bemutató Kapuskérdések rovat, ugyanis immár nem csupán futballisták, hanem egyéb csapatsportágak – jégkorong, kézi- és vízilabda – ismert vagy kevésbé ismert cerberusait is felkérjük, hozzák közelebb szakmájukat olvasóinkhoz. Aki az alábbiakban megússza kapott gól nélkül, miközben az érdeklődésünket nem hárítja: Suba Sára, a női kézilabda NB I 2021/2022-es szezonjában 26 forduló után 22 ponttal a tabella 8. helyén záró MTK Budapest – és a 2018-ban junior világbajnoki címet szerző magyar válogatott – kapusa.

suba_sara_foto_torok_attila.jpg| 1 | Amiért kapus lettem | Igazából azért, mert később kezdtem a többieknél, ezért elég ügyetlen voltam, és a kapuban nem zavartam annyira, illetve a fizikai adottságok miatt, illetve mert nem féltem a labdától. 

| 2 | Amit nem kedvelek a saját posztomban | Nem sok ilyen dolog van, nagyon szeretem a saját posztom, viszont a fejbelövések nem tartoznak a kedvencek közé. 

| 3 | Idézet, ami hozzám illik | „Limits, like fears, are often just an illusion” (Michael Jordan), „Nem a tehetség, hanem az égő vágy tesz győztessé” (Jim Dornan) 

| 4 | Mérkőzés előtti rituálém | Elég sok szokásom van, amit minden meccsnapon elvégzek, de ez inkább csak megszokás, a bemelegítésnél is megvan, hogy miből mennyit csinálok, illetve amikor pályára lépek, megütögetem a kapufákat kétszer-kétszer, hogy velem legyenek. 

suba_sara_mtk.jpg| 5 | Aki ellen nem szeretek védeni | A nagyon hosszú kezű játékosok ellen kevésbé szeretek védeni. 

| 6 | Az előző szezonbeli legjobb meccsem | A tavalyi szezont sérüléssel kezdtem sajnos, ezért az a meccs, amikor visszatértem, lehet, teljesítményben nem a legjobb mérkőzésem volt, de nagyon jó érzés volt újra a kapuban lenni. (Az ominózus találkozóra 2021. december 29-én, a bajnokság 10. fordulójában került sor, az MTK pályaválasztóként verte Angyalföldön, a Sterbinszky Amália Kézilabdacsarnokban a Vasast 16–8-as félidőt követően 34–26-ra – a szerző) 

| 7 | Pályafutásom eddigi legjobb mérkőzése | Egy Siófok elleni bajnoki az MTK-val, illetve a juniorválogatottal Norvégia ellen. (Az előbbire 2020. október 14-én, a bajnokság 9. fordulójában került sor, a házigazda kék-fehérek 16–15-ös félidei vezetésük után általános meglepetésre 33–31-re győzték le esélyesebb ellenfelüket úgy, hogy a különösen az utolsó negyedórában extázisban védő Suba Sára az utolsó három percben nem kevesebb, mint négy hárítást mutatott be; míg utóbbira 2018. július 14-én Debrecenben, Suba Sára szülővárosában került sor, ahol a XXI. női junior kézilabda-világbajnokság fináléjában 10–12-es félidőt követően legjobbjaink nem csupán fordítani, de 28–22-re nyerni is tudtak többek között a nagyszerű teljesítménnyel kirukkoló kapus vezérletével – a szerző) 

suba_sara_alairas_foto_mtkhu.jpg| 8 | Emlékezetes potyagól, amit kaptam | Időntúli szabaddobásból kapott gól. Nem emlékszem már, hogy pontosan ki ellen játszottunk, de a találat megmaradt. 

| 9 | Kapuskolléga, akivel a legjobb viszonyban vagyok | Szerencsésnek mondhatom magam, mert mindig nagyon kedves, segítőkész kapuskollégáim voltak, rossz élményem nem is nagyon volt ilyen szempontból. Mind a saját korosztályomban, mind a tapasztaltabb kapusokkal jól kijöttem, a tapasztaltabbaktól sokat is tudtam tanulni, sok fontos instrukcióval elláttak, amelyek a mai napig sokat segítenek. 

| 10 | Barát a mezőnyjátékosok közül | Márton Gréta és Nagy Lívia a legjobb barátnőim a mezőnyjátékosok közül, velük most nem vagyunk csapattársak, de a mostaniak közül is mindenkivel jó a viszonyom, sok jó barátot szereztem minden együttesben, ahol eddig játszottam. 

| 11 | Egyéb csapatsportág kapusa, akit sokra tartok | Nagy Viktor vízilabdakapus játékát nagyon szerettem nézni.

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr417913809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása