PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: RADOCHAY BEÁTA, a Pécsi EAC kézilabdázója

„Sok helyen nem igazán vannak tudatában, hogy jó kapusteljesítmény nélkül nincs győzelem”

2022. augusztus 11. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_200.jpgTizenegyes, mégsem büntető: 2022. július 4-től megújult formában és felvetésekkel, összesen tizeneggyel jelentkezik az eddig csak labdarúgókat bemutató Kapuskérdések rovat, ugyanis immár nem csupán futballisták, hanem egyéb csapatsportágak – jégkorong, kézi- és vízilabda – ismert vagy kevésbé ismert cerberusait is felkérjük, hozzák közelebb szakmájukat olvasóinkhoz. Ezen a felületen a 200., azaz a kétszázadik alkalommal aki az alábbiakban megússza kapott gól nélkül, miközben az érdeklődésünket nem hárítja: a nyáron az NB I/B-s újonc, az NB II Dél-nyugati csoportját „utcahosszal” megnyerő Pécsi EAC-hoz igazoló Radochay Beáta, a női kézilabda NB I/B 2021/2022-es szezonjában a Nyugati csoport alapszakaszában 13 ponttal a tabella 8. helyén végző, az NB I/B alsóházában 21 egységgel a 6. pozícióban záró Mohácsi TE 1888 kapusa. 

radochay_beata.jpg| 1 | Amiért kapus lettem | Elsősorban talán azért, mert utáltam futni. (nevet) Aztán, miután kezdtem ráérezni a dolgokra, kiderült, egész jó is vagyok benne, jók a reflexeim és jól is helyezkedek a kapuban. 

| 2 | Amit nem kedvelek a saját posztomban | Igazából nagyon is kedvelem minden elemét, de ha kiemelhetnék valamit, akkor az a többi csapattárs, mezőnyjátékos hozzáállása a kapusposzthoz. Sok helyen nem igazán vannak tudatában, hogy jó kapusteljesítmény nélkül nincs győzelem, mi vagyunk az utolsó védőbástyája a védelemnek, ha ők elrontanak valamit támadásban vagy védekezésben, a kapusok az utolsók, akik meggátolhatják, hogy abból gól, illetve vereség legyen. 

| 3 | Idézet, ami hozzám illik | Egy nap az ördög azt súgta a fülembe: „Te nem vagy elég erős ahhoz, hogy legyőzd a vihart!” Ma azt suttogtam az ördög fülébe: „Én vagyok a vihar!” 

| 4 | Mérkőzés előtti rituálém | Az egyik, hogy mindig mérkőzés előtt mosok hajat, a másik, hogy mindig túró alapú pizzát ebédelek a mérkőzésnapon. 

| 5 | Aki ellen nem szeretek védeni | Kimondott személyek nincsenek, viszont a szélső poszton játszók közül többen is akadnak, akik mindig borsot tőrnek az orrom alá. 

| 6 | Az előző szezonbeli legjobb meccsem | Úgy érzem, az előző évadban sok ilyen mérkőzésem volt, nehéz kiemelni egyet, de ha nagyon muszáj, akkor talán a Kozármisleny elleni hazai bajnokit emelném ki. (2021. október 2-án az NB I/B Nyugati csoport alapszakaszának 4. fordulójában 14–12-es félidő után 29–28-ra nyert a Mohácsi TE 1888 a Radochay Beátát esztendőkkel ezelőtt még a soraiban tudó Kozármisleny ellenében – a szerző) 

| 7 | Pályafutásom eddigi legjobb mérkőzése | Fiatal korom ellenére rengeteg felnőtt mérkőzésen vettem már részt, sok extra, sok kevésbé jó és volt pár nagyon rossz meccsem is, nem tudnék kiemelni egyet sem. 

| 8 | Emlékezetes potyagól, amit kaptam | Szerintem nincs olyan kapus, legyen az bármelyik sportág, aki ne kapott volna még potyagólt, és úgy gondolom, nem is egyet! Kaptam már láb között becsorgó gólt, volt olyan is, amikor meg akartam két kézzel fogni a labdát és becsúszott a kezeim között. Ezek mind emlékezetesek! 

| 9 | Kapuskolléga, akivel a legjobb viszonyban vagyok | Szerencsésnek mondhatom magam, mivel bármelyik csapatban játszottam, mindig jól kijöttem a kapustársaimmal. Nyilván mindenkinél vannak súrlódások, de mivel olyan személyiségű ember vagyok, aki szeret segíteni másoknak, így tudtam örülni a másik sikerének is. Ha ki kellene emelnem egyvalakit, akkor mindenképpen gyerekkori kapustársamat, Víg Vivient emelném ki, Vivivel a mai napig bármikor számíthatunk egymásra. 

| 10 | Barát a mezőnyjátékosok közül | Szintén nehéz kérdés számomra, itt viszont nem emelnék ki senkit, sok emberrel vagyok nagyon jó viszonyban. 

| 11 | Egyéb csapatsportág kapusa, akit sokra tartok | Labdarúgásban kedvencem Gianluigi Buffon, illetve vízilabdában Szécsi Zoltán.

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr8917905591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása