PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: ERNSZT ROLAND, a Dunaharaszti MTK II. labdarúgója

„Aki kézilabdakapusnak áll, annak még nagyobb baj van a toronyban, mint a focikapusoknak”

2023. december 06. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_uj.JPGTizenegyes, mégsem büntető: 2022. július 4-től megújult formában és felvetésekkel, összesen tizeneggyel jelentkezik az eddig csak labdarúgókat bemutató Kapuskérdések rovat, ugyanis immár nem csupán futballisták, hanem egyéb csapatsportágak – jégkorong, kézi- és vízilabda – ismert vagy kevésbé ismert cerberusait is felkérjük, hozzák közelebb szakmájukat olvasóinkhoz. Aki az alábbiakban megússza kapott gól nélkül, miközben az érdeklődésünket nem hárítja: Ernszt Roland, a Pest megyei II. osztály, Déli csoportjában 15 fordulót követően 21 ponttal a tabella 8. helyén telelő Dunaharaszti MTK II. kapusa.

ernszt_roland_dmtk.jpg| 1 | Amiért kapus lettem | A 2002-es világbajnokság volt az első nagyobb világesemény, amit gyerekfejjel felfogva végigkísértem. Akkoriban volt egy bizonyos Oliver Kahn, akinek a sajátos személyisége és a sportág iránti szenvedélye sodort engem is a kapusposzt felé.
| 2 | Amit nem kedvelek a saját posztomban | Csapatsport, de mégis „mi” valamilyen szinten magunkra vagyunk utalva. Nagyon összetartó közösség a „miénk”, nagyobb a teher. Ha egy csatár hibázik, legyintünk, majd a következő próbálkozás bemegy. Nálunk nem biztos, hogy lesz következő.
| 3 | Idézet, ami hozzám illik | Szeretett csapatom mottója: MIA SAN MIA. (mosolyog)
| 4 | Mérkőzés előtti rituálém | Sok kapussal ellentétben nincsenek különösebben berögződött rituálék. Tudat alatt mindig a jobb lábamra húzom fel először a stoplist.
| 5 | Aki ellen nem szeretek védeni | Aki kapusnak áll, azért választja ezt a posztot, mert szeretne borsot törni a támadók orra alá. Ez nálam sincs másképp, így nincs olyan ellenfél, aki elé ne állnék kitörő lelkesedéssel.
| 6 | Szezonbeli legjobb meccsem | Az Aranyszarvas elleni bajnokit mondanám, ahol bízott bennem a mesterem, Keszthelyi László, és fájdalomcsillapítók tömkelegével végig tudtam védeni és a bajnokaspiráns otthonából sikerült elhoznunk egy értékes pontot. (2023. október 21-én, a Pest megyei II. osztály Déli csoport 11. fordulójában Tápiószentmártonban már a szünetre kialakult az 1–1-es végeredmény: a látogató részéről a 25. percben Lirim Quanaj vette be Csutorka Márk hálóját, Nagy Gergő a 37. minutumban egyenlített – a szerző)
| 7 | Pályafutásom eddigi legjobb mérkőzése | Kicsinyesnek tűnhet, hogy 31 évesen egy megye 4-es rangadót tudnék megemlíteni a sokszáz mérkőzésből, de volt egy Sóskút–DMTK II. az utolsó fordulóban, ahol elég volt az egy pont a házigazdák ellen, hogy ne előzzenek meg és mi jussunk fel. 0–0 lett a mérkőzés, impulzív, érzelmekkel teli csata volt, amire sokan emlékezni fogunk, akik pályán voltak. (2022. május 28-án a Pest megyei IV. osztály Délnyugati csoport felsőházi rájátszásának utolsó, 6. fordulójában került sor a derbire, és miután gól nem született, a négycsapatos minibajnokságot a Dunaharaszti MTK II. nyerte 58 ponttal, míg a Sóskút SBKE 57 egységgel zárt a második helyen – a szerző)
ernszt_roland_szappanos_peter.jpg| 8 | Emlékezetes potyagól, amit kaptam | Nagy örömömre szolgált volna, ha ezt a kérdést egyszerűen kihúzhattam volna a listán, de nincs olyan kapus, akinek ne csúszott volna be pár betli a pályafutása során. A legelső Taksonyban lejátszott bajnokimat tudnám említeni, ahol egy megpattanó szabadrúgást lábbal szerettem volna kirúgni ahelyett, hogy megfogtam volna. Alárúgtam a labdának és nagyon szépen kirúgtam a pókot a sarokból. Nem túl életszerű módon tíz perccel később 11-est hárítottam.
| 9 | Kapuskolléga, akivel a legjobb viszonyban vagyok | Valahogy mindig úgy hozta az élet, hogy vagy nem tudtam vagy nem akartam nagyon szoros kapcsolatot ápolni a közvetlen kollégákkal vagy riválisokkal. Az elmúlt két évben szerencsére megtört ez a bizonyos jég, és Sófalvi Norbert személyében nemcsak egy kollégára, de bátran mondhatom, hogy barátra is leltem.
| 10 | Barát a mezőnyjátékosok közül | Csapatorientált embernek tartom magam, így nagyjából kijövök minden mezőnyjátékossal, de ha választanom kellene a jelenlegi együttesem játékosai közül, akkor az elnyűhetetlen titánt, Hegyes Zoltánt említeném.
| 11 | Egyéb csapatsportág kapusa, akit sokra tartok | Úgy fogalmaznék, hogy aki kézilabdakapusnak áll, annak még nagyobb baj van a toronyban, mint a focikapusoknak.

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr5718274747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása