PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: SZABÓ ÁDÁM, az osztrák SV Ollersdorf labdarúgója és a Nagykanizsai FC futsalosa

Kezdők szerencséje? Már az első tornájáról a legjobb kapus díjával tért haza

2023. június 26. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_uj.JPGTizenegyes, mégsem büntető: 2022. július 4-től megújult formában és felvetésekkel, összesen tizeneggyel jelentkezik az eddig csak labdarúgókat bemutató Kapuskérdések rovat, ugyanis immár nem csupán futballisták, hanem egyéb csapatsportágak – jégkorong, kézi- és vízilabda – ismert vagy kevésbé ismert cerberusait is felkérjük, hozzák közelebb szakmájukat olvasóinkhoz. Aki az alábbiakban megússza kapott gól nélkül, miközben az érdeklődésünket nem hárítja: Szabó Ádám, az Ausztriában, a 2. Klasse Süd-csoportban ezüstérmesként záró, 24 bajnokin a mezőny legkevesebb gólját, összesen 23 találatot kapó SV Ollersdorf labdarúgója, a férfi futsal NB II Nyugati-csoport felsőházi rájátszásában 14 ponttal a 6. helyen végző Nagykanizsai Futsal Club játékosa.

szabo_adam_portre.jpg| 1 | Amiért kapus lettem | Csatárként kezdtem, aztán ha jól emlékszem, 2002 -ben egy teremtornán, Marcaliban megsérült az akkori kapusunk az első meccsünkön és magamra vállaltam, hogy beállok. Kezdők szerencséje, mondhatni, de azon a tornán egyből a legjobb kapus díjat kaptam. Ezután az akkori edzőm javaslatára bent ragadtam a kapuban, igaz, a szüleim nem nagyon támogatták ezt az ötletet, de végül az én akaratom érvényesült, mert egyre jobban élveztem a „ketrec előtti életet”. Véglegesen akkor döntöttem el, hogy ezt a posztot választom, amikor láttam Iker Casillas a 2002-es BL-döntőben mutatott teljesítményét, miután becserélték. Mondani sem kell, ő lett a példaképem.

| 2 | Amit nem kedvelek a saját posztomban | Igazából nincs olyan dolog benne, amit ne kedvelnék, különben nem is lennék kapus. Talán annyit tudnék megemlíteni, amikor ha poénból is, de azt mondják, a kapusoknak a legegyszerűbb és legkönnyebb, mert futni sem kell, satöbbi, plusz gondolkodni sem kell. Volt egy csapattársam, aki végigcsinált velem egy kapusedzést a „holt” szezonban az egyik nyáron. Mondanom sem kell, utána mindent is visszaszívott ezzel kapcsolatban, hogy nekünk milyen egyszerű és könnyű. (nevet)

szabo_adam_futsal_akcio.jpg

szabo_adam_akcio_kifutas.jpg| 3 | Idézet, ami hozzám illik | „Ha tanultál belőle, nem volt időpazarlás.” Azért is mondanám ezt, mert természetesen én is hoztam rossz döntéseket akár a pályán, akár az átigazolások terén, de akár a magánélethez tartozó dolgokban is, ám mindenből tanultam és nem elvesztegetett időként fogtam fel.

| 4 | Mérkőzés előtti rituálém | Van pár belőle, ahogy sok kapusnak, így nekem is megvannak a magam „rigolyái”. Mindig ugyanazt az izotóniás italt és két müzliszeletet fogyasztom minden egyes mérkőzés előtt. Sosem melegítek be a meccsen használt mezben, gatyában, kesztyűben. Mindig a jobb kezemre húzom fel először a kesztyűt akár bemelegítésnél, akár a mérkőzés kezdete előtt. Mindig megérintem a 11-es pontot, ahogy megyek a kapuhoz, utána jobb kapufa jobb lábbal, majd jobb kézzel érintés, aztán bal kapufa bal lábbal, bal kézzel érintés és felső léc jobb kézzel való érintése a mérkőzés kezdete és a térfélcserét követően is. Csak a jobb kapufa mellé teszem le a kulacsom.

| 5 | Aki ellen nem szeretek védeni | Igazából nincs külön ilyen játékos, igyekszem mindenki lövését valamilyen módon hárítani.

| 6 | Szezonbeli legjobb meccsem | Talán tavasszal a Sulz elleni meccsünk. 0–0-ra végződött, maradjunk annyiban, nem az volt a csapatunk legjobb mérkőzése, de szerencsére nekem nagyon kijött a lépés, így egy pontot tudtunk menteni.

szabo_adam_labdas.jpg| 7 | Pályafutásom eddigi legjobb mérkőzése | Két mérkőzés között nem tudok dönteni. Mikor még Hévízen voltam és az Andráshida elleni rangadón játszottunk 0–0-s döntetlent 2015 márciusában úgy, hogy körülbelül a 30. perctől emberhátrányban és végig nyomás alatt voltunk. A másik mérkőzés, amikor Nagykanizsán védtem és a Békéscsaba elleni Magyar Kupa-visszavágó a legjobb 16 között 2018 februárjában. Igaz, kikaptunk 1–0-ra, de nem fáztam, akármennyire is fagyos, havas pályán kellett futballoznunk. (2015. március 28-án a Zala megyei I. osztály 20. fordulójában Horváth Gábor 31. minutumban történő kiállítása után sem rezdült sem Szabó Ádám, sem Osbáth Balázs hálója; míg 2018. február 28-án a Magyar Kupa 9. fordulójában a többek között Mészáros Márkkal, Tóth Dániellel és Urbin Péterrel felálló Előre Birtalan Botond 82. percben szerzett találatával múlta felül az UFC Nagykanizsát – a szerző)

| 8 | Emlékezetes potyagól, amit kaptam | Hévíz–Vác NB III-as osztályozó. Két gólnál is hibáztam, nem is kicsit, de mint minden rossz döntésből, ezekből is tanultam. (2014. június 21-én a Hévízen vívott odavágót Rusvay Gergely 2. percben szerzett találatával 1–0-ra nyerte meg a Csank János által dirigált Duna-parti együttes, míg a visszavágón Gulyás Gábor a 11., Rusvay Gergely a 38., míg Kovács Gergely a 82. minutumban vette be Szabó Ádám kapuját, így a Pest megyei alakulat 4–0-s összesítéssel bizonyult jobbnak – a szerző)

szabo_adam_kirugas.jpg| 9 | Kapuskolléga, akivel a legjobb viszonyban vagyok | Több kollégával is remek kapcsolatot ápolok, de ha ki kellene emelnem valakit vagy valakiket, akkor a jelenlegi kapusedzőmet, Hajba Gézát említeném, de akár Nagykanizsán László Áronnal alkottunk kapuspárost, a pályán kívül is sok időt töltöttünk együtt. Akiket még ki tudnék emelni, igaz, már nem aktív egyikük sem, de Hévízen Szabó Attila és Ajkán Jánosa Tibor voltak azon kapuskollégák, akikkel talán a legjobb viszonyban voltam és vagyok. Szőke Ricsit tudnám még említeni, akivel a nagykanizsai futsalcsapatban vagyunk kapuspáros.

szabo_adam_iranyitas.jpg| 10 | Barát a mezőnyjátékosok közül | Sok helyen megfordultam már és mindenhol jó társaság volt sok jó baráttal, de ha ki kéne emelnem valakiket is, akkor a jelenleg Ausztriában csapattárs Nedelkó Janit tudnám. Egy helyről járunk ki, két utcára lakunk egymástól, szóval elég sok időt töltünk egymás társaságában. Bolla Lacit tudnám még említeni, akivel Gyenesdiáson voltunk csapattársak nagypályán, bár kispályán ugyanúgy együtt játszunk, jelenleg egy munkahelyen dolgozunk. Pergel Bencét, akivel szintén együtt kispályázunk, de ellenfélként azért pár góllal megkeserítette az életemet. (nevet) Sok egykori csapattárssal vagy éppen ellenféllel tartom a kapcsolatot és ápolok jó viszonyt.

| 11 | Egyéb csapatsportág kapusa, akit sokra tartok | Nagyon szeretem a kézilabdát, azon belül is a Telekom Veszprémet és a csapat egykori kapusát, aki ma már kapusedző ott: Sterbik Árpád. Rengeteg éven keresztül szerintem a világ legjobb kapusa volt a saját sportágán belül, ahogy olvasta a játékot, a lövéseket, és amilyen nyugodt tudott maradni minden helyzetben.

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr3818154270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása