Ehhez a hosszú távú „versenyhez” nem kellenek gyors lábak és kifogástalanul működő tüdő, csak szemek, szájak, szívek: szeptember 13-án kezdődött és 18-ig, azaz vasárnapig tart az 5. Budapesti Klasszikus Film Maraton. A vetítésekre nem csupán az Uránia Nemzeti Filmszínházban, a Toldi moziban és a Szent István Bazilika előtti téren kerül sor, hanem a Budapesti Francia Intézetben is.
A legjobb vetítésére már az első napon sor került. Hatvan esztendővel ezelőtt készült a Jules és Jim, de különösen a francia filmrajongók Francois Truffaut legprímább alkotásának tartják a fekete-fehérben forgatott, drámai köntösbe öltöztetett közel kétórás kultúrbonbont Jeanne Moreauval a főszerepben. A főváros csodálatos látnivalókkal felturbózott környezetében fekvő Francia Intézet persze a még előttünk álló napokban is kínál csodálatos látnivalókat. Az Atlantisz (szeptember 14., szerda, 20:00) vagy éppen a Papírhold (szeptember 16., péntek, 16:00) mellett kihagyhatatlan a szeptember 17-én, szombat délután 17:30-kor vetítendő Délutáni szerelem a korszak talán legangyalibb, legbájosabb színésznőjével, Audrey Hepburnnel már csak azért is, mert a Fő utcai kulturális központból kilépve ugyancsak egy lépés a (Duna-parti) romantika.
30 éves történet A turisták gyakran megállnak és bőszen kattogtatják fotómasinájukat a Batthyány tértől nem messze, a Fő utca 17. szám alatt található épület előtt. Ha visszamegyünk az időben, el lehet képzelni, 1992-ben mennyire kilógott a sorból a Francia Intézet, amelyet Georges Maurios tervezett, csakhogy hiába történt meg már 1984-ben a pályáztatás, az építkezés négy esztendőn át, 1988 és 1992 között zajlott. Érdekesség, hogy két évtizeddel az átadás után, tíz esztendővel ezelőtt, 2012. április 2-án nagyszabású kiállításra került sor, így az érdeklődők az épület forma- és funkcióváltozásait is nyomon követhették.