PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: NÉMETH ANIKÓ, a MAC Budapest jégkorongozója

Amikor minden stimmel: „Japán ellen játszottunk, az volt a 100. válogatott mérkőzésem, szerintem nagyon jól ment a védés, ráadásul 3–1-re nyertünk is”

2022. július 24. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_uj.JPGTizenegyes, mégsem büntető: 2022. július 4-től megújult formában és felvetésekkel, összesen tizeneggyel jelentkezik az eddig csak labdarúgókat bemutató Kapuskérdések rovat, ugyanis immár nem csupán futballisták, hanem egyéb csapatsportágak – jégkorong, kézi- és vízilabda – ismert vagy kevésbé ismert cerberusait is felkérjük, hozzák közelebb szakmájukat olvasóinkhoz. Aki az alábbiakban megússza kapott gól nélkül, miközben az érdeklődésünket nem hárítja: Németh Anikó, a női jégkorong OB I 2021/2022-es szezonjában a 2. helyen végző MAC Budapest válogatott kapusa, akit a magunk mögött hagyott évad legjobb cerberusának választottak meg.

nemeth_aniko-4.jpg| 1 | Amiért kapus lettem | Erre a kérdésre nagyon egyszerű a válasz: először is, amikor kiskoromban, hétévesen elkezdtem a jégkorongot, azt sem tudtam igazából, hogyan néz ki egy hokikapus, vagy hogy milyen is valójában egy felszerelés. Emlékszem, egy edzőtáborban voltunk, ahol éppen nem volt kapus a csapatban, megkérdezték, ki szeretne az lenni, én meg rögtön jelentkeztem. Be is állítottak a kapuba, először még kapusfelszerelés nélkül, csak egy kapusbottal, de már akkor rögtön meg is tetszett ez a poszt, és hát a mai napig ott is ragadtam. 

| 2 | Amit nem kedvelek a saját posztomban | Talán egy dolgot tudok kiemelni, az pedig az, hogy a kapus az utolsó úgymond védővonal, aki meg tudja akadályozni, hogy a csapata gólt kapjon. Nyilván ha egy kapus gólt kap, akkor azt már nem tudja kijavítani, mert az eredményen meg fog mutatkozni, viszont ha egy mezőnyjátékos csinál egy-egy hibát a cseréjében, akkor azt a következőben ki tudja javítani, egy kapus ezt nem tudja megtenni. Szerintem valahogy egy kapott gólra jobban emlékeznek az emberek, mint egy nagyobb védésre, bravúrra. Illetve ami még eszembe jutott és nem kedvelem annyira ebben a posztban, az a fejlövés. Nem túl kellemes érzés, amikor egy száguldó tömörgumi, a korong sisakon talál. 

| 3 | Idézet, ami hozzám illik | A sikerhez négy dolog kell: TE, a CÉLOD, a MIÉRTED és a KITARTÁSOD! 

nemeth_aniko.jpg| 4 | Mérkőzés előtti rituálém | Elég sok rituálém és babonám van, ezeket nagyon nem is szoktam senkinek elmondani, mert tényleg van jó pár, de kettő alapvetőt elárulok. Az egyik, hogy minden meccsen öltözésnél a jobb lábamra veszem fel először a korcsolyát, a másik pedig, hogy a meccsek előtti száraz melegítésen mindig teniszlabdázok, zsonglőrködők. 

| 5 | Aki ellen nem szeretek védeni | Az olyan csapatok ellen, amikor kevés dolgom van, kevés lövést kapok. Ezek a legnehezebb mérkőzések, hiszen sokkal nehezebb fenntartani a koncentrációt. Jobban szeretem a pörgős találkozókat, amelyeken sok védenivalóm akad. 

| 6 | Az előző szezonbeli legjobb meccsem | Ha egyet ki kell emelni, akkor egy válogatott edzőmérkőzést mondanék. Japán ellen játszottunk, az volt a 100. válogatott mérkőzésem, szerintem nagyon jól ment a védés, ráadásul 3–1-re nyertünk is. 

nemeth_aniko_uj.jpg

| 7 | Pályafutásom eddigi legjobb mérkőzése | A 2019-es budapesti világbajnokság utolsó mérkőzését mondanám, ahol Ausztria ellen 2–1-re nyertünk, ezzel a meccsel megnyertük a világbajnokságot és a történelemben először feljutottunk az A-csoportba, azaz a top divízióba. Ez egy nagyon emlékezetes mérkőzés volt, és szinte teltház előtt játszottunk, ami elég ritka a női jégkorongban. 

nemeth_aniko_1.jpg| 8 | Emlékezetes potyagól, amit kaptam | Ilyenre szerintem egyik kapus sem szeret vissza emlékezni, de ha már említeni kell egyet, akkor, ami mély nyomott hagyott bennem, az egy világbajnokságon történt. Az első felnőtt vb-men voltam, szerintem még nem lehettem tizenhat éves sem. Volt egy meccs, ahol egy pillanatra elbambultam és későn eszméltem fel egy lövésre, ami talán a kék vonalról érkezett. Egyáltalán nem volt nagy lövés, de sikerült benéznem. 

| 9 | Kapuskolléga, akivel a legjobb viszonyban vagyok | – 

| 10 | Barát a mezőnyjátékosok közül | Az ikertestvéremet, Bernit mondanám, aki hátvédposzton játszik. 

| 11 | Egyéb csapatsportág kapusa, akit sokra tartok | –

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr6017889621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása