PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: MAZUG ANGELIKA, a MAFC-INFINITYN vízilabdázója

A példaképek köztünk élnek: „Keveset védek mostanában, így minden meccsnek örülök, ha pár percre is betesz az edző”

2024. február 23. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_uj.JPGTizenegyes, mégsem büntető: 2022. július 4-től megújult formában és felvetésekkel, összesen tizeneggyel jelentkezik az eddig csak labdarúgókat bemutató Kapuskérdések rovat, ugyanis immár nem csupán futballisták, hanem egyéb csapatsportágak – jégkorong, kézi- és vízilabda – ismert vagy kevésbé ismert cerberusait is felkérjük, hozzák közelebb szakmájukat olvasóinkhoz. Aki az alábbiakban megússza kapott gól nélkül, miközben az érdeklődésünket nem hárítja: Mazug Angelika, a női vízilabda OB I/B-ben szereplő és az alapszakasz 1. csoportjában a 7. forduló előtt 0 ponttal a 6. helyen álló MAFC-INFINITYN korábbi válogatott kapusa.

mazug_angelika_portre.jpg| 1 | Amiért kapus lettem | Úszóként kezdtem a Budapest Spartacusban, tizennégy évesen hagytam abba. Szerettem volna még fakultatívan sportolni, ezért a barátnőmmel együtt keresgéltünk és így találtunk rá a BVSC-ben akkor már eredményesen működő női vízilabda szakosztályra, ami egyből megtetszett nekünk. Persze nem gondoltuk, hogy újra komolyan edzésbe kezdünk, csak szerettünk volna sportolni. Aztán beszippantott minket a közeg, láttuk a gyönyörű szép, jó alakú és edzés után a vízből jókedvűen kiszálló lányokat, ami merőben más volt, mint úszónak lenni a Budapesti Spartacusban. Mivel jól ki tudtam emelkedni a vízből, jók voltak a reflexeim, az akkori edzőm, Györe Lajos betett a kapuba, mert amúgy is kellett egy cserekapus az akkor már válogatott Szalkay Orsolya mellé. A BVSC-vel kétszer is bajnokságot nyerhettem és a válogatottba is behívott dr. Tóth Gyula, az akkori szövetségi kapitány.
| 2 | Amit nem kedvelek a saját posztomban | Ha az oldalsó kapufáról szembevág a labda. Volt, hogy bevérzett a szemem emiatt. Ez régebben persze nem fordult elő, mostanában inkább. Meg ha fejbe lőnek.
| 3 | Idézet, ami hozzám illik | „Mondottam ember, küzdve küzdj, és bízva bízzál!”
| 4 | Mérkőzés előtti rituálém | Régen duplakávét ittam meccs előtt és rágóztam, ezzel próbáltam felpörgetni magam. Mostanában a nyújtás és tíz guggolásból felugrás a meccsek előtt. Amúgy különösebb nincs.
| 5 | Aki ellen nem szeretek védeni | Nincs olyan.
| 6 | Az előző szezonbeli legjobb meccsem | Keveset védek mostanában, így minden meccsnek örülök, ha pár percre is betesz az edző, akár az utolsó negyedre is. Még nem volt legjobb.mazug_angelika.jpeg| 7 | Pályafutásom eddigi legjobb mérkőzése | Szentesen volt a kilencvenes évek elején. A négy között voltunk, rájátszás volt és Szalkay Orsinak éppen nem ment a védés, a Szentes csapata 3-4 góllal vezetett. Györe Lajos lecserélte Orsit és én megfordítottam a meccset, kivédtem a szentesiek szemét, így döntőbe jutottunk. Szemtelenül fiatal voltam. Az ebédlőben egyenként jöttek hozzám a lányok megköszönni és gratulálni, ami nagyon jól esett. Utána hívott be a válogatottba dr. Tóth Gyula szövetségi kapitány. Sajnos még fiatal voltam és nem tudtam élni a lehetőséggel úgy, ahogy kellett volna.
| 8 | Emlékezetes potyagól, amit kaptam | Természetesen félpályáról. A Hajós Alfréd uszoda fedett medencéjében. Györe Lajos edző – aki sajnos már nincs köztünk – úgy megharagudott rám, mert kinevettem saját magam, hogy azt mondta, nem kell lemennem többet edzésre. Akkor nyáron hívtak be a válogatotthoz, szóval nem volt végleges az elzavarás.
| 9 | Kapuskolléga, akivel a legjobb viszonyban vagyok | Szalkay Orsolya többszörös világ-, Európa- és országos bajnok kapus.
| 10 | Barát a mezőnyjátékosok közül | Gyuris Katalin, Gál Katalin, Kuna Ildikó, Tóth Violetta, Szentkereszty Gabriella, Pelle Anikó, régen a szentesi lányok, Tóth Noémi, Tóth Gabriella és még sokan mások.
| 11 | Egyéb csapatsportág kapusa, akit sokra tartok | Nem nagyon ismerem őket.

konyvtari_hirado.jpg Isten éltesse sokáig!  Nem titok, hogy a MAFC-INFINITYN kiválósága, Mazug Angelika hamarosan, egész pontosan március 22-én kerek évfordulót ünnepelhet. A korábbi válogatott vízilabdázóról sokan példát vehetnek az igazán ifjak közül – hiszen mint azt a példa mutatja, a tapasztalatnak híján nem lévő cerberus csak fiatal, ugyanis ott van a vízben és nem afféle díszkelléknek, hanem ha kell, meghatározó taggá lép elő a fontos pillanatokban. A szép születésnaphoz adott minden, bár meglehet, egy nagy vagy több kis védés helyett dukálna egy bajnoki győzelem is. Honlapunk ebben nem tud segíteni, ám kisebb meglepetést okozni talán igen: ha nem tudott róla, a nagyszerű sportember ezen szösszenetből értesül arról, hogy a születése után nem sokkal bizony a Könyvtári híradó néven megjelenő periodikában már szerepelt a neve, és ehhez még úsznia, illetve pólóznia sem kellett. Nyolc nap ide vagy oda, huszonnyolccal előtte kívánunk – Olvasóink nevében is – boldog születésnapot a medence vízénél is mélyebb tisztelettel. (H. M. A.)

gyermekszuletes.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr5618338005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása