PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: KLUKA KRISZTINA, a MAFC vízilabdázója

„Nem akartam kapus lenni, de amikor elkezdtem a vízilabdát, nem volt cserekapusa a csapatnak, így engem választottak a többiek”

2022. július 06. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_uj.JPGTizenegyes, mégsem büntető: 2022. július 4-től megújult formában és felvetésekkel, összesen tizeneggyel jelentkezik az eddig csak labdarúgókat bemutató Kapuskérdések rovat, ugyanis immár nem csupán futballisták, hanem egyéb csapatsportágak – jégkorong, kézi- és vízilabda – ismert vagy kevésbé ismert cerberusait is felkérjük, hozzák közelebb szakmájukat olvasóinkhoz. Aki az alábbiakban megússza kapott gól nélkül, miközben az érdeklődésünket nem hárítja: Kluka Krisztina, a 2021/2022-es szezonban a női vízilabda OB I/B-ben szereplő MAFC-Infinityn kapusa. 

klukakrisztina.jpg| 1 | Amiért kapus lettem | A véletlen műve, nem akartam kapus lenni, de amikor elkezdtem a vízilabdát, nem volt cserekapusa a csapatnak, így engem választottak a többiek. Később meg már nem volt választásom, így igyekeztem kihozni ebből a legtöbbet. 

|2 | Amit nem kedvelek a saját posztomban | Nagyon rossz nézni a támadásokat, hogy nem tudok segíteni a csapatnak, főleg amikor a támadások nem mennek és tudom, hogy mit kellene csinálni. 

| 3 | Idézet, ami hozzám illik | – 

| 4 | Mérkőzés előtti rituálém | Nincs igazán, csak a bemelegítést szeretem koncentráltan, alaposan végezni. Szánok időt mind a szárazföldi, mind a vízi részre is. Szeretem azokat a lövésszituációkat gyakoroltatni a bemelegítésnél, ami nehezebben megy számomra a védés szempontjából, hogy még fókuszáltabb legyek a meccsre. Rituálé maximum az, hogy lefekvés előtt, előző este már a meccsre gondolok és vizualizálok védés-szituációkat, és ha ismerem az ellenfél játékosait, akkor az ő lövéseiket is, ahogy hárítani szükséges. 

| 5 | Aki ellen nem szeretek védeni | Igazából nincsen, minden lövés, minden játékos egy kihívás, hogy tudom-e védeni a próbálkozásait és igyekszem mindent megtenni, hogy a lehető legtöbbször sikerüljön.

| 6 | Az előző szezonbeli legjobb meccsem | –   

| 7 | Pályafutásom eddigi legjobb mérkőzése | Magammal szemben maximalista vagyok, az a legjobb meccs, ha nem kapok gólt, de ilyen elég kevés alkalommal van. Akad, amikor jól megy a védés, de mégsem nyer a csapat, és volt már olyan is, hogy nekem nem ment jól, mégis nyertünk. Szóval a legfontosabb, hogy az együttes nyerjen, ha ehhez én is hozzá tudok tenni jó védéssel, az a legjobb. Ám mindig találok hibát magamban, ez visz előre, ez tud motiválni arra, hogy eddzek, tanuljak és fejlődjek. Még ennyi idősen is mindig van mit tanulni, új dolgokat beépíteni az edzésrutinokba, védésekbe. 

| 8 | Emlékezetes potyagól, amit kaptam | Hűha, ezekre nem szeret szerintem senki sem gondolni, így a legjobb gyorsan elfelejteni és tanulni a hibából, hogy koncentráltabb legyen az ember. Mert legtöbbször a potyák a figyelmetlenségből, a koncentrációhibákból erednek, így nem tudok konkrétumot mondani, de ilyen sajnos mindenkivel előfordul. A legjobb, ha csak edzésen és nem a meccsen jönnek elő ezek a hibák, potyák. 

| 9 | Kapuskolléga, akivel a legjobb viszonyban vagyok | Csehó-Kovácsné Kasó Orsolya. 

klukakrisztina_csapat.jpg

| 10 | Barát a mezőnyjátékosok közül | Nem igazán akad, a régebbi játékostársaim közül van egy-kettő. Számomra sosem a barátságról szólt a vízilabda. Megtanultam mindenkit a helyén kezelni magamban és mindenkinek megadom a kellő tiszteletet, szeretetet. Sosem az a lényeg, hogy mindenkit szeressünk a csapatban, hanem az, hogy jól tudjunk együttműködni, segítsük, tiszteljük egymást és a gárda érdekét tartsuk szem előtt. Ehhez nem kell barátoknak lennünk, csak megfelelő érzelmi intelligenciával, tisztelettel kell rendelkezni a társak, az edzők, a stábtagok, a szurkolók és a sportág felé.

| 11 | Egyéb csapatsportág kapusa, akit sokra tartok | Kézilabdában például Fazekas Nándi, Mikler Roland, Pálinger Katalin az eredményességük, szenzációs védéseik miatt, tétmeccseken is nagyon jól tudtak, illetve tudnak védeni. Fociban nagyon tisztelem az olasz világbajnok kapust, Gianluigi Buffont. Hihetetlen, hogy még jelenleg is aktív ennyi idősen és nem is véd rosszul. (mosolyog) A saját sportágamban igazi példakép volt számomra a világbajnok, olimpiai negyedik helyezett Horváth Patrícia. Amikor elkezdtem a Vasas utánpótláscsapatában edzeni, láttam, hogy nap, mint nap milyen kőkeményen tréningezett, és megtudtam, hogy húsz évesen kezdte el a vízilabdát, majd pár évvel később már felnőtt válogatott lett, ami nagyon nagy motivációt adott nekem. Rengeteget segített, amikor együtt edzhettem vele, sok tanácsot kaptam tőle és nagyon kedves, szerény személyiség.

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr7617875995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása