PONYVALEGÉNY

Animascope 6: remekművek és mesterművek

Teltházas közönségsiker: október közepén a Puskin Artmozi volt az animációs filmvetítés új helyszíne

2019. október 22. - Horváth M. Attila

img_20191014_200140.jpgCsaknem teltházat vonzott október 14-én, hétfőn az új helyszínen, a Puskin Artmoziban megrendezésre kerülő animációs vetítés, az Animascope 6, amely válogatást nyújtott az érdeklődők számára a Budapesti Metropolitan Egyetem animáció alap- és mesterszakon, valamint az angol nyelvű animációs képzésen végzett hallgatók diploma- és vizsgafilmjeiből. A Ponyvalegény a helyszínen járt.

Hömpölygött a tömeg. Ez még nem valamelyik remekmű nyitójelenete, hanem a hétfő estéé. A Kossuth Lajos utcai impozáns filmszínház aulájában már a hivatalos kezdés előtt negyedórával nagy volt a tumultus, aztán néhány mondatot felölelő szókavalkádot követően még többen jöttek kólával és pattogatott kukoricával felszerelkezve. Úgyszólván sikk lett az eseményen való részvétel, ám kár volna tagadni, az alkotók mellett számos családtag, barátnő, Vili bácsi és talán még Máris szomszéd is eljött, hogy megtekintse az idei seregszemlét.

img_20191014_175600.jpg

A Puskin Metropolis termében zajló eseményt Muhi András producer nyitotta meg ünnepélyesen – mindezt vágatlan változatban láthatják, ha ellátogatnak a Ponyvalegény Facebook-oldalára –, majd a remekműveké volt a főszerep. A szemle két erős alkotással nyitott, Bakos Fanni „Papa”, illetve Wator Ádám és Bacsa Noémi „Ego” címet viselő blokkja elemi erővel hatott a minden filmet tapssal jutalmazó közönség tagjaira, ám érdekesség, hogy míg előbbiben a szereplők mindvégig némák maradtak, utóbbiban és a többi alkotásban nem csupán a képi-, hanem a hangvilágot is élvezhette a publikum.

És ha már itt tartunk, érdemes megjegyezni, hogy akadt alkotás, amelyben a rendezők szólaltatták meg a főhősöket, a legtöbb műben ugyanakkor olyan közkedvelt színművészek kölcsönözték az animációs szereplőknek a hangjukat, mint Bolla Róbert, Kecskés Karina, Lázár Kati, Pusztaszeri Kornél vagy éppen Szabó Győző.

img_20191014_181008.jpg

Ezen sorok írójának három, a társadalmunkra sajnos nagyon is jellemző, arról hiteles képet festő mestermű nyerte el igazán a tetszését, ábécé-sorrendben a „Kék pillangó”, a „Kulthely” és a „Ravatal”, ám a többieknek (az összes alkotás és rendező lentebb olvasható) sincs miért pironkodniuk, mert az övék szimplán csak remekmű. Csoda-e, ha az időben érkező nem akaródzott a műsoridő után távozni – és nem feltétlenül azért, mert hömpölygött a tömeg...

Bardo – rendező: Spitzer Fiorella
Bekockázva (Get Diced) – rendező: Nemes Regina, Pataki Balázs, Zolcsák Eszter
Csobbanás (Plop) – rendező: Flaka Kokolli
Dreampire – Ash Meadows – rendező: Lantos Júlia
Dreampire – Kapcsok – rendező: Teleki Viola
Dreampire – Shia – rendező: Kardos Eszter
Dreampire – Waltz – rendező: Orosz Tina
Ego – rendező: Wator Ádám, Bacsa Noémi
I Have Problems – rendező: Debreczeni Zsuzsanna
Kék pillangó (Blue Butterfly) – rendező: CicaTej

Kulthely (Cult Place) – rendező: Siegler Áron
Mostanában nagyon (Especially Nowadays) – rendező: Gyarmati Lejla
Orpheus és Euridiké (Orpheus and Eurydice) – rendező: Chilton Flóra

Outsider – rendező: Gál Adrienn
Papa – rendező: Bakos Fanni
Ravatal (Catafalque) – rendező: Petrovits Péter
Reggeli (Breakfast) – rendező: Horesnyi Máté
Spirit Walk – rendező: Finta Simon
Stimulus – rendező: Straubinger Gréta
Szökési sebesség (Escape Velocity) – rendező: Rebák Tamás

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr4715251466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása