PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: ÁCS GERGELY, a Kistarcsai VSC labdarúgója

Örök igazság: „A kapusé a legnagyobb felelősség, hiszen ha hibázik, akkor csak a saját hibáját tudja javítani”

2023. december 05. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_uj.JPGTizenegyes, mégsem büntető: 2022. július 4-től megújult formában és felvetésekkel, összesen tizeneggyel jelentkezik az eddig csak labdarúgókat bemutató Kapuskérdések rovat, ugyanis immár nem csupán futballisták, hanem egyéb csapatsportágak – jégkorong, kézi- és vízilabda – ismert vagy kevésbé ismert cerberusait is felkérjük, hozzák közelebb szakmájukat olvasóinkhoz. Aki az alábbiakban megússza kapott gól nélkül, miközben az érdeklődésünket nem hárítja: Ács Gergely, a Pest megyei II. osztály Északi csoportjában 15 fordulót követően 11 ponttal a tabella 12. helyén telelő Kistarcsai VSC idén nyáron a Gödöllői SK-tól szerződtetett kapusa.

acs_gergely_allo.jpg| 1 | Amiért kapus lettem | Egészen kicsi korom óta focizok, és nyolcéves koromban az egyik iskolai Bozsik-tornán beállítottak a kapuba. Nagyon megtetszett ez a szerepkör, és örökre a kapuban maradtam.
| 2 | Amit nem kedvelek a saját posztomban | Őszintén? Nincs sok ilyen, de ha mégis ki kellene emelnem valamit, akkor a hálátlan jelzővel tudnám illetni. A kapusé a legnagyobb felelősség, hiszen ha hibázik, akkor csak a saját hibáját tudja javítani. Ha egy kapus egész meccsen parádézik, de a végén vét egy hibát, akkor rögtön úgy emlékeznek rá, hogy rajta ment el a meccs, ezért tartom hálátlan, ugyanakkor rendkívül szerethető szerepkörnek.
| 3 | Idézet, ami hozzám illik | „Ha minden mérkőzésnek előítéletek nélkül megyünk neki, akkor bravúrokra lehetünk képesek. Minden összecsapás új lehetőség mindenkinek, hogy megmutassa, valójában mire képes.” (Király Gábor)
| 4 | Mérkőzés előtti rituálém | A meccs előtti este bepakolom a felszerelésem, viszont a bepakolási sorrend nem mindegy. A második számú mezem van alul, és felette az a színösszeállítás, amiben védeni fogok, erre pedig ráteszem a kesztyűm. Továbbá nem szeretem, ha ki van fordítva a mezem, amikor elpakolom, mert az sosem eredményez jó meccset. A bemelegítésnél igyekszek mindig 5-10 perccel a többiek előtt kimenni, ilyenkor rendezem a gondolataim, és elkezdem a saját labda nélküli bemelegítésem.
| 5 | Aki ellen nem szeretek védeni | Minden csapat ellen szeretek védeni, bár a dolgosabb meccseket jobban szeretem, amikor több védenivalóm akad.
| 6 | Előző szezonbeli legjobb meccsem | A Dunakanyar SE-Szentendre elleni mérkőzést emelném ki, ugyanis itt ember- és kétgólos hátrányból sikerült pontot mentenünk a csapat parádés játékának és a védéseimnek köszönhetően. (2023. november 12-én, a Pest megyei II. osztály Északi csoport 14. fordulójában az Andrási Zoltán trenírozta szentendreiek Deák Ferenc duplájával az első húsz perc végére kétgólos előnybe kerültek, és bár Bákai Balázs szépített, Málits Márkó révén visszaállt a differencia, ám a hazai gólszerzőt piros lapja miatt már a 41. percben elveszítő, Lába Csongor dirigálta házigazda huszáros hajrába kezdett és Néma Krisztofer, valamint Lakatos Márió találatával 3–3-ra mentette a meccset – a szerző)
| 7 | Pályafutásom eddigi legjobb mérkőzése | Nos, ez egy U17-es, megyei másodosztályú mérkőzés volt, amikor besegítettem a B csapatnál, hiszen nem volt kapusuk. Hazai pályán fogadtuk a Mogyoród KSK-Fót együttesét, a meccs 1–1-es döntetlennel zárult, viszont iszonyúan sok dolgom akadt, nagyon sok védéssel járultam hozzá a pontszerzéshez. Hab a tortán, hogy az egyenlítő találatot is én szereztem, a 89. percben büntetőből voltam eredményes, amit panenkázva értékesítettem. (2020. október 3-án, a Pest megyei II. osztályú U17 Keleti csoport 5. fordulójában a házigazda Gödöllői SK II. a 25. percben hátrányba került Németh Gergő jóvoltából, ám a lefújás előtt egy minutummal érkezett a hidegzuhany, ami után egy perccel a látogatók játékosa, Marci Jenő a kiállítás sorsára jutott – a szerző)

acs_gergely.jpg| 8 | Emlékezetes potyagól, amit kaptam | A legemlékezetesebb ilyesfajta sajnálatos bakim egy iskolák közötti futsaltornán történt, körülbelül negyedikes lehettem, amikor a kapu irányába érkezett egy „hulló falevél”, én pedig stílusosan alászaladtam, a labda pedig be is esett a kapuba.
| 9 | Kapuskolléga, akivel a legjobb viszonyban vagyok | Jelenlegi kapustársamat emelném ki, Boár Bencét. Remekül kiegészítjük egymást, sokat segítünk egymásnak, kihozzuk egymásból a maximumot.
| 10 | Barát a mezőnyjátékosok közül | Nem tudnék egy kimondott személyt megnevezni, mindenkivel jó kapcsolatot ápolok. Ugyan csak a nyáron érkeztem a csapathoz, de úgy érzem, mintha már évek óta a csapat tagja lennék. Az elejétől kezdve nagyon befogadóak voltak, amiért nagyon hálás vagyok.
| 11 | Egyéb csapatsportág kapusa, akit sokra tartok | Mikler Rolandot emelném ki, a Pick Szeged és a magyar válogatott jelenlegi kézilabdakapusát, valamint Vogel Somát, a magyar vízilabda-válogatott kapusát.

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr10018274727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása