PONYVALEGÉNY

SPORTÁGVÁLASZTÓ. Aki beavat a részletekbe: KARKUSZ DOMINIKA, a Kispest SE röplabdázója

„Mindig olyan akartam lenni, mint apa, így a legelső sport, amit elkezdtem, az nem meglepő módon a futball volt, óvodai fociedzésekre jártam”

2023. augusztus 30. - Horváth M. Attila

sportagvalaszto_kopf.jpgMiért ez és miért nem az vagy amaz? Ismert és kevésbé ismert sportembereket kértünk fel arra, merüljenek el a választott sportáguk rejtelmeibe, ezáltal engedjenek betekintést a mindennapjaikba. A március 7-től jelentkező rovatunkban aki ezúttal beavat a részletekbe: Karkusz Dominika, a női röplabda NB II 2022/2023-as kiírását a második helyezett Szegedi RSE és a bronzérmes Szolnoki SPC előtt megnyerő, az új évadban az NB I-ben induló Kispest SE liberó poszton szereplő játékosa.

karkusz_dominika.png• Amiért beleszerettem a sportágamba: Már gyerekkorom óta űzöm a röplabdát, ám nem ez volt az „első szerelem” a sport iránt, ugyanis már születésem óta belecsöppentem a futball világába a jászberényi születésű édesapám, Karkusz Anasztáz miatt, aki profi labdarugó volt annak idején a Nyíregyháza Spartacus FC-ben. Így már kiskoromtól kezdve folyamatosan édesapám futballmérkőzéseire jártunk a családommal, ebből kifolyólag az első sportág, amibe beleszerettem, az a labdarúgás volt. Mindig olyan akartam lenni, mint apa, így a legelső sport, amit elkezdtem, az nem meglepő módon a futball volt, óvodai fociedzésekre jártam. Majd egy-két évre rá, amikor nagyobb lettem, abbahagytam a futballt abból az okból kifolyólag, hogy mégsem éreztem annyira magaménak már ezt a sportot, ám mivel sportos családban nőttem fel, így szó nem volt arról, hogy ne sportoljak semmit. Ezután megpróbálkoztam még a szertornával, szerettem azt is, de szintén nem azt az érzést hozta ki belőlem, hogy na, ez most tényleg az én világom lenne. Majd mikor eljött az általános iskolába való beiratkozás, ott ismertem meg a röplabdát és úgy látszik, azóta is bevált, hiszen már nyolcéves korom óta aktívan részt veszek a röplabda világában.

• A sportággal kapcsolatos legnagyobb élményem: Nehéz kiragadni egyet a sok közül, de ami számomra tényleg a legemlékezetesebb volt, az az, amikor behívtak a korosztályos U16-os válogatottba az egyik országos gyermekbajnokság döntőjében. Azt az örömöt, amit akkor éreztem, a mai napig sem felejtettem el.

• Akit a sportágon belül nagyra tartok: Az összes edzőm, akik valaha edzettek engem, hiszen nélkülük nem lehetnék ott, ahol ma. Mindent tőlük tanultam és hálás vagyok nekik. Illetve a mostani magyar mezőnyben, akit a legnagyobbnak tartok, az Molcsányi Rita, liberó játékos.

• Akivel a sportágon belül a legjobb viszonyban vagyok: A mai napig nagyon sok röplabdás társammal tartom a kapcsolatot, Nyíregyházáról, a válogatottból és a pestiekkel is, de a legjobb viszonyban jelenleg a csapattársaimmal vagyok.

• Szezonbeli emlékezetes esemény: Az előző szezon célkitűzése az NB II megnyerése volt, amit sikerült is végrehajtanunk a Kispest SE-vel, így kiharcolva az NB I-be való feljutást.

kispest_se_csapat.png

• Célkitűzés a jelenlegi évadra: Nagyon várom már a mostani szezont, az NB I-et, ami októberben fog elkezdődni. Már augusztus eleje óta megkezdtük az alapozást, illetve folyamatosan érkeznek hozzánk az új igazolások, úgyhogy nem unatkozunk egy percig sem. Keményen edzünk, hogy felvegyük majd a ritmust az első osztállyal. Szeretnénk a szezon végére benne lenni a top 6-ban.

• Amit szeretnék elérni néhány éven belül: Szeretnék edzői diplomát szerezni, azonban, elsősorban játékosként kívánok még többet fejlődni és kimaxolni a lehetőségeimet, akár nagyobb klubokkal szerződést kötni.

• Amelyik sportot még kedvelem: Igazából minden sportot nézek és szeretek, de nyilvánvalóan a labdarúgás és a szertorna azok, amelyek előnyt élveznek mindezek közül is.

• Amit eddig még nem tudtak rólam: Sajnos nagyon lusta ember vagyok a hétköznapokban, de ha sportról van szó, akkor természetesen nincs lustaság!

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr7718204283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása