PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: KISS GÁBOR, a Koroncó KSSZE labdarúgója

„Az atyai döntés egyből megtalált, de azóta is hálás vagyok neki érte”

2023. április 20. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_uj.JPGTizenegyes, mégsem büntető: 2022. július 4-től megújult formában és felvetésekkel, összesen tizeneggyel jelentkezik az eddig csak labdarúgókat bemutató Kapuskérdések rovat, ugyanis immár nem csupán futballisták, hanem egyéb csapatsportágak – jégkorong, kézi- és vízilabda – ismert vagy kevésbé ismert cerberusait is felkérjük, hozzák közelebb szakmájukat olvasóinkhoz. Aki az alábbiakban megússza kapott gól nélkül, miközben az érdeklődésünket nem hárítja: Kiss Gábor, a Győr-Moson-Sopron megyei I. osztályban szereplő, a 24. forduló után 61 ponttal a tabella 1. helyén álló Koroncó KSSZE kapusa.

kiss_gabor_koronco_szen.jpg| 1 | Amiért kapus lettem | Édesapám volt az első edzőm, az ő keze műve, hogy kapus lettem. Támadóként kezdtem, aztán a szükség valamiért hamar azt hozta, hogy valakinek be kell állni, az atyai döntés pedig egyből megtalált, de azóta is hálás vagyok neki érte. 

| 2 | Amit nem kedvelek a saját posztomban | Kicsit lélekromboló, amikor azt mondják, te nem focista vagy, hanem kapus. Azt gondolom, talán ez a kis megkülönböztetés az, amit a legkevésbé kedvelek. 

| 3 | Idézet, ami hozzám illik | Ez egy nehéz kérdés. Talán az, hogy „Az első kilencven percen múlik minden”. Nem is igazán azért, mert illik hozzám, sokkal inkább azért, mert ez a legnehezebb dolog ebben a játékban, hogy másfél órán keresztül koncentrálj, és ne hagyd, hogy bármi kizökkentsen. Szerintem aki erre képes, az rendkívül jó játékos, szeretnék én is ezen a téren még fejlődni. 

| 4 | Mérkőzés előtti rituálém | Nincs nagyon megszokott rituálém. Minden meccs előtt a barátnőmmel alszom, lehet, fura lenne, ha úgy kellene mérkőzésre mennem, hogy egyedül alszom, de ez inkább csak megszokás, mint rituálé. Szeretek időben érkezni, hogy legyen mindenre elegendő idő, ezen kívül csak hangolódom a meccsre és ennyi. 

| 5 | Aki ellen nem szeretek védeni | Nincs konkrétan, akit meg tudnék nevezni, viszont úgymond „gyengébb” csapat ellen nem szeretek védeni. Keveset vagyok játékban, kevés a dolgom, és az ilyen meccseken a legnehezebb kilencven percen keresztül koncentrálni, ebből adódóan ezek a meccsek adják a legnagyobb esélyt arra, hogy hibázz. 

| 6 | Szezonbeli legjobb meccsem | Olyan típus vagyok, aki megpróbál túllépni a dolgokon, ezért őszintén megmondom, van olyan meccs, amire már az elmúlt fél szezonból sem emlékszem. De ha egyet kellene választani, akkor Koroncó–Pannonhalma. Egy papíron nálunk gyengébb csapattal játszottunk, de az első félidő vége előtt sikerült vezetést szereznie az ellenfélnek. Aztán a második játékrészben sikerült megfordítanunk az eredményt 2–1-re, amihez kellett tőlem egy-két bravúr, hogy a rivális ne szerezzen több gólt és megnyerjük a meccset. (2023. április 9-én a Győr-Moson-Sopron megyei I. osztály 23. fordulójában Bergendi Máté közvetlenül az első félidő lefújása előtt szerzett vezetést a látogatónak, ám a Jäkl Antal trenírozta éllovas a góllövőlistát 29 találattal jelenleg vezető Venczel Zoltán duplájával a 78. percre kialakította a 2–1-es végeredményt – a szerző) 

| 7 | Pályafutásom eddigi legjobb mérkőzése | Egy konkrétat itt sem tudnék kiemelni, de felnőtt pályafutásom első néhány meccse között volt egy kupamérkőzésünk, ha jól emlékszem, a Vitnyéd ellen, amelyen büntetőkkel jutottunk tovább. Kettőt sikerült hárítanom, úgyhogy ez megmaradt bennem, illetve a tavalyi szezonban Koroncó–Csanak. Ezt a kettőt mondanám. 

| 8 | Emlékezetes potyagól, amit kaptam | Ez sajnos a mai napig él bennem. Az első megyei I. osztályú meccsem, Koroncó–Csorna. 3–0-ra magabiztosan vezettünk a később az NB III-ba feljutó vetélytársunk ellen, majd az utolsó negyedórában kaptunk egy piros lapot, illetve két óriási hibámból két gólt. A végén el is vesztettük a mérkőzést. 

| 9 | Kapuskolléga, akivel a legjobb viszonyban vagyok | Kokas Simon. Négy éve vagyunk csapattársak, egyszerre jöttünk Koroncóra. Mindent meg tudok vele beszélni, legyen szó fociról vagy bármi másról. Szerintem ez nagy segítség, ha az embernek ilyen csapattársai vannak. 

| 10 | Barát a mezőnyjátékosok közül | Ez különösen kedves kérdés számomra. Szerencsére mondhatom azt, hogy az összes csapattársammal egytől egyig barátok vagyunk és nagyon jó a viszonyunk, ezen felül közöttük van két nagyon jó barátom, akikkel már több mint hét éve ismerjük egymást, korábban is klubtársak voltunk, de a magánéletben is a legjobb barátaim közé tartoznak. 

| 11 | Egyéb csapatsportág kapusa, akit sokra tartok | A futballon kívül sajnos nem nagyon követek más sportokat. Gyerekkorom kedvence Victor Valdes volt, az első kapus, akit hétről hétre követtem és talán példaképnek is tartottam. Mióta elment a Barcelonából, sok más portást figyeltem és csodáltam, de jelenleg Ter Stegent tartom posztján a legjobbnak. Amellett, hogy eszméletlen bravúrokra képes, hihetetlen, hogy mennyire magabiztos lábbal.

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr5018107162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása