PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: KASÓ ORSOLYA, a Ferencváros vízilabdázója

Az előző szezon végén bajnoki bronzéremmel visszavonuló válogatott cerberus számára van, ami a mai napig hiányérzet: „Azt sajnálom, hogy sosem volt lehetőségem a mezőnyben kipróbálni magam”

2022. szeptember 25. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_uj.JPGTizenegyes, mégsem büntető: 2022. július 4-től megújult formában és felvetésekkel, összesen tizeneggyel jelentkezik az eddig csak labdarúgókat bemutató Kapuskérdések rovat, ugyanis immár nem csupán futballisták, hanem egyéb csapatsportágak – jégkorong, kézi- és vízilabda – ismert vagy kevésbé ismert cerberusait is felkérjük, hozzák közelebb szakmájukat olvasóinkhoz. Aki az alábbiakban megússza kapott gól nélkül, miközben az érdeklődésünket nem hárítja: Csehó-Kovácsné Kasó Orsolya, a női vízilabda OB I legutóbbi kiírásában a harmadik helyen végző FTC-Telekom Waterpolo az évad végén visszavonuló, többek között Európa-bajnok (2016), valamint világbajnoki- (2013) és Európa-bajnoki bronzérmes (2020) kapusa.

kasoorsi_foto_szabo_miklos.jpg| 1 | Amiért kapus lettem | Viszonylag későn kezdtem a vízilabdát, tizenöt évesen. Mivel előtte úsztam tíz évig, azzal nem volt problémám az edzéseken, ellenben a passzolásnál, lövésnél, különböző speciális vízilabdás mozgásoknál még le voltam maradva a többiektől. Talán ezért is vélte úgy Mihók Attila (a Dunaújváros edzője – a szerző), hogy a kapuban több sikerélményem lehet, és előnyt látott abban is, hogy a magasságomból kifolyólag hosszú végtagjaim vannak, ami ezen a poszton fórt jelent. Emlékszem, eleinte számtalan edzésről – főleg felnőtt gyakorlásról – sírva mentem haza, mert egyetlen egy labdába sem sikerült beleérnem, azonban ez sem vette el a kedvemet, és szépen lassan utolértem a kapustársaimat. 

| 2 | Amit nem kedvelek a saját posztomban | Kedvelem a kapusposztot, hiszen én voltam az utolsó esély, hogy megakadályozzam, hogy a labda bejusson a kapuba, ami szép feladat. Azonban azt sajnálom, hogy sosem volt lehetőségem a mezőnyben kipróbálni magam, ami amúgy a mai napig hiányérzet bennem, viszont a kapuséveimet mégsem cserélném el semmire. 

| 3 | Idézet, ami hozzám illik | – 

| 4 | Mérkőzés előtti rituálém | Mérkőzés előtt mindig egy korábbi meccset néztem meg az ellenfélről és külön minden játékos lövési stílusát figyeltem, majd meccsre utazva ezeket pörgettem újra végig, zenét hallgatva. Meccs előtt kávé plusz valami nasi, míg a bemelegítésem zömét mindig ugyanúgy csináltam. 

| 5 | Aki ellen nem szeretek védeni | Nincs olyan, aki ellen ne szeretnék védeni. Minden játékos más miatt kihívás. 

| 6 | Az előző szezonbeli legjobb meccsem | A rangadókat mindig szerettem, egyértelmű, hogy az élvonalbeli csapatok ellen a legjobb játszani, legyen az hazai vagy nemzetközi megmérettetés. 

kaso_orsolya_foto_madar_david.jpg

| 7 | Pályafutásom eddigi legjobb mérkőzése | Szép emlékeket őrzök az összes éremért játszott mérkőzésről, különösen a kiélezett büntetőpárbajok megnyerése után. Az Európa-bajnoki arany- és bronz, a világbajnoki bronz, az olimpián a négy közé jutás, az Universiade második helyezésre, valamint a nyert Magyar Kupa- és bajnoki aranyakra ugyanolyan szép emlékként gondolok, mint akár egy szimpla évközi rangadóra. Számos meccs volt az életemben, amit imádtam. 

| 8 | Emlékezetes potyagól, amit kaptam | Persze, minden kapus életében megesik az ilyen, most kiemelni nem tudok, viszont azt tudom, hogy sosem volt szerencsés, ha a rövidbe gólt kaptam – és mindig leszidás járt utána. Persze jogosan. Ami még nem néz ki jól, ha egy kapus nem fogja ki, azaz ejtés, bár hozzáteszem, hogy egy jó ejtés védhetetlen, viszont általában látszik a mezőnyös mozgásából, ha ilyen lövésre készül. 

| 9 | Kapuskolléga, akivel a legjobb viszonyban vagyok | Mindenkivel jó viszonyban voltam és vagyok is. Akivel viszont pályafutása után sem szakadtunk teljesen el egymástól, ő Barna Edina, akivel még Dunaújvárosban őriztük együtt a hálót. 

| 10 | Barát a mezőnyjátékosok közül | Bármelyik csapatra is gondolok vissza, legyen szó Dunaújvárosról, a Fradiról vagy a válogatottról, mindenkivel jól kijöttem. 

| 11 | Egyéb csapatsportág kapusa, akit sokra tartok | –

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr5617939756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása