PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: Sebők Viktória (ADA Nova SE)

A kézilabdáról nyergelt át a futballra a korábbi válogatott támadó, Sebők József lánya, aki nagyon hálás az édesapjának, amiért támogatta ebbéli törekvésében

2021. november 11. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_alap.jpgA legtöbben azt mondják rájuk, flúgosak, ám szerintünk a mindenkori csapat legfontosabb tagjai a kapusok. Ismét rendszeresen jelentkező sorozatunkban női- és férfivonalon is igyekszünk bemutatni, közelebb hozni őket olvasóinkhoz. Nem húzzuk az időt – elég, ha a cerberusok teszik ezt a 80. percben, együttesük vezetése esetén –, átadjuk a szót Sebők Viktóriának, aki a Női NB II, Nyugati csoportjában szereplő ADA Nova SE kapusa.

sebok_viktoria.jpgPÁLYAÍV Amiért kapus lettem: Tudni kell, hogy nyolcéves koromtól tizennégy-tizenöt esztendős koromig kézilabdakapus voltam, majd utána döntöttem úgy, hogy kipróbálom magam a futballban is. Ebben a döntésben nagy szerepet játszott apukám, Sebők József is, mivel ő is futballista volt. Mindig is olyan jó játékos akartam lenni, mint ő. Nagyon hálás vagyok neki, hogy támogatott és segített ezen az úton elindulni. Eleinte csatárként kezdtem én is, mint ő, sokáig ezen a poszton játszottam, aztán a jelenlegi csapatomnál a 2018/2019-es megyei osztályú bajnokságban az egyik mérkőzésre nem tudott eljönni a kapusunk, és akkor feltevődött a nagy kérdés, hogy „Ki fog akkor beállni a kapuba?” Jelentkeztem, elvállaltam. Mivel több éven át kapus voltam kézilabdában és volt némi rutinom a védéshez, gondoltam, talán menni fog nagyobb kapura is. És így is lett. Nagyon örülök, hogy akkor így döntöttem. A meccs után eldőlt, hogy a kapuban fogom tovább erősíteni a csapatot. • Amit el szeretnék érni öt éven belül: Mindenképp szeretném, és nagyon boldog lennék, ha majd sikerülne a jelenlegi csapatommal feljutnunk az NB I-be. Ha nem is egy-két, de öt éven belül biztosan. Mert úgy érzem, hogy erre képesek vagyunk, lehetünk. • Babonám: Nincs. 

KEDVENC……magyar csapatom: ZTE. • …külföldi csapatom: FC Barcelona. • …magyar mezőnyjátékosom: Szoboszlai Dominik. • …külföldi mezőnyjátékosom: Lionel Messi. • …magyar kapusom: Király Gábor. • …külföldi kapusom: Edouard Mendy. 

LEG……nagyobb futballélményem: – • …szebb gól, amit valaha láttam: Így hirtelen egyet sem tudok kiemelni. Sok szép találatot láttam, de minden gól szép, ha kis gól, ha nagy gól.  • …nagyobb siker, amit elértem a futballban: Feljutás az NB II-be. • …nagyobb hiba, amit a pályán elkövettem: Egyszer sajnos egy szerencsétlen kapott gól után feladtam, és nem koncentráltam úgy, ahogy kellett volna. És mondhatjuk azt is, hogy rajtam ment el a mérkőzés. • …jobb labdarúgó, aki ellen pályára léptem: • …pozitívabb tulajdonságom a pályán: Az, hogy higgadt vagyok. • …negatívabb tulajdonságom a pályán: Keveset beszélek a csapattársaimhoz. Ezen kell változtatnom. • …pozitívabb tulajdonságom a pályán kívül: Igyekszem mindenki elvárásainak megfelelni a pályán és a családban is. • …negatívabb tulajdonságom a pályán kívül: Van, hogy elpattan az agyam és nem tudok higgadt maradni. Néha olyat mondok, amit nem kellett volna. 

sebokjozsef_zaol.jpgApám nevében Meglehet, a mai fiatalok közül sokan nem is tudják, kicsoda Sebők József, így röviden érdemes feleleveníteni pályafutását. Jóllehet, az elmúlt esztendőkben alacsonyabb osztályban edzősködött – többek között Lentiben és Csácson is szerepet vállalt – a 46 éves sportember, akire a Zalaegerszegi TE szurkolói manapság is nagy szeretettel gondolnak. Érthető mindez, ha hozzátesszük, hogy bár felnőtt karrierje során megfordult Cipruson (AEL Limassol) és Szlovéniában (Nafta Lendava), a kék-fehérekhez való kötődését jelzi, hogy háromszor is volt a Zete játékosa. Kapuskérdések rovatunk alanya, Sebők Viktória édesapja a magyar válogatottban 1998 és 2004 között összesen tizenkét alkalommal lépett pályára, ezen összecsapásokon kétszer bizonyult eredményesnek. Érdekesség, hogy a Svájccal szemben vívott, nem mellékesen 2–0-ra megnyert felkészülési mérkőzésen és a Liechtenstein elleni, 5–0-ra abszolvált Eb-selejtezőn is az Üllői úton talált a hálóba – utóbbi megtekinthető a lentebb látható videón. Közel a huszonkilencedik életévéhez még nem számított veteránnak, a sors mégis úgy akarta, hogy 2004. április 25-én, a Japán elleni, 3–2-es magyar sikert hozó összecsapáson öltse magára utoljára a címeres mezt – amelyre Zalaegerszegen került sor.

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr5816753210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása