PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: SZABÓ GERGELY, az Algyő labdarúgója

„Minden vágyam az lett, hogy én is úgy repüljek a levegőben és úgy fogjam a labdákat, mint egy igazi kapus”

2023. április 19. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_uj.JPGTizenegyes, mégsem büntető: 2022. július 4-től megújult formában és felvetésekkel, összesen tizeneggyel jelentkezik az eddig csak labdarúgókat bemutató Kapuskérdések rovat, ugyanis immár nem csupán futballisták, hanem egyéb csapatsportágak – jégkorong, kézi- és vízilabda – ismert vagy kevésbé ismert cerberusait is felkérjük, hozzák közelebb szakmájukat olvasóinkhoz. Aki az alábbiakban megússza kapott gól nélkül, miközben az érdeklődésünket nem hárítja: Szabó Gergely, a Csongrád-Csanád megyei I. osztályban szereplő, a felsőházi rájátszásban 47 ponttal a tabella 4. helyén álló Algyő SK kapusa.

szabo_gergely_2_algyo.jpg| 1 | Amiért kapus lettem | Ez nálam tizenkét éves koromban kezdődhetett, amikor egykori kapusedzőm, Bagdi Ferenc invitált meg egy kapusedzésre, amit Merlei Tibor tartott. Tápén volt a tréning, és olyan mély nyomokat hagyott bennem, hogy tudtam, biztos kapus leszek. Amikor láttam, hogy Fecának az öreg Merész milyen droplis lövéseket ereszt, és Feca ezeket úgy fogta, hogy nem is láttam addig még ilyet. Így minden vágyam az lett, hogy én is úgy repüljek a levegőben és úgy fogjam a labdákat, mint egy igazi kapus. Hála Istenek, az alkatom is megvolt hozzá, így csak rajtam múlt ez a dolog. Aztán az iskolában persze már a szünetben mindig kapuba álltam és kemény mérkőzéseket játszottunk az osztálytársaimmal. Sok iskolai kupán vettem részt, mindig vártam őket, és sokszor elhoztam a legjobb kapus díjazást, ami még több erőt adott az egészhez. És persze a szuper játszótéri meccsek és páros egyérintők – estig képesek voltunk a pályán lenni. Minden percét imádtam. Csak ha nagydolgom volt vagy ha nagyon éhes voltam, akkor rohantam haza. 

| 2 | Amit nem kedvelek a saját posztomban | Nem sok dolog van, amit nem szeretek, maximum, ha elkerülhető gólt kapok, az tud bosszantani, de ha vége a mérkőzésnek és átbeszéljük, utána már a következő meccsre koncentrálok. 

| 3 | Idézet, ami hozzám illik | Ilyen nincs sok, de biztos sok egykori és mostani csapattársam tudna mondani ilyet. (nevet) Én maximum csak annyit, hogy ne gyere oda, ha jövök ki. (nevet) 

| 4 | Mérkőzés előtti rituálém | Kesztyűmosás a meccset megelőző este. 

| 5 | Aki ellen nem szeretek védeni | Ilyen nincs. 

| 6 | Szezonbeli legjobb meccsem | Algyő SK–ESK Kiskundorozsma. Sikerült büntetőt hárítanom 0–0-s állásnál, de a játékvezető visszafújta, mert szerinte kiléptem. Ezután egy másik játékos végezte el a 11-est, de azt is kivédtem és végül nyertünk 1–0-ra. (2023. február 25-én a Csongrád-Csanád megyei I. osztály 19. fordulójában 0–0 –s félidő után Pócs Tamás a 63. percben vette be Rozs Egon hálóját, ezzel a találattal tartotta otthon a három pontot az Algyő – a szerző) 

| 7 | Pályafutásom eddigi legjobb mérkőzése | Amatőr válogatott mérkőzés volt az északír válogatottal. 

| 8 | Emlékezetes potyagól, amit kaptam | Tápén történt a serdülőben. Sajnos a lábam közt gurult be egy lassú, lapos lövés. Itt még talán pár könnycsepp is volt, lehet, ezért maradt meg ennyire. 

| 9 | Kapuskolléga, akivel a legjobb viszonyban vagyok | Hála Istennek, sok kapus barátom van, többek között Vasas Gábor és Weszelovszky Gábor. És edző urakat is említek, mert Bagdi Ferenc és Vasuth László volt trénereimmel is jó a kapcsolatom. 

| 10 | Barát a mezőnyjátékosok közül | Sok jó barátom van a mezőnyjátékosok közül. 

| 11 | Egyéb csapatsportág kapusa, akit sokra tartok | Talán a kézilabdakapusok. Puljezevics Nenad nagy kedvencem volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr6718106414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása