PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: BÁLIZS BENCE, a lengyel JKH GKS Jastrzebie jégkorongozója

„Sajnos az elmúlt két-három évben nem sikerült bajnoki döntőt játszani, pedig én azokat a meccseket szeretem a legjobban!”

2023. március 20. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_uj.JPGTizenegyes, mégsem büntető: 2022. július 4-től megújult formában és felvetésekkel, összesen tizeneggyel jelentkezik az eddig csak labdarúgókat bemutató Kapuskérdések rovat, ugyanis immár nem csupán futballisták, hanem egyéb csapatsportágak – jégkorong, kézi- és vízilabda – ismert vagy kevésbé ismert cerberusait is felkérjük, hozzák közelebb szakmájukat olvasóinkhoz. Aki az alábbiakban megússza kapott gól nélkül, miközben az érdeklődésünket nem hárítja: Bálizs Bence, a tavaly májusban hat szezon után a MAC-tól a lengyel élvonalban szereplő JKH GKS Jastrzebie csapatához szerződő magyar válogatott játékosa.

balzs_bence.jpg| 1 | Amiért kapus lettem | Valahogy ösztönből fiatalon mindig a kapuban akartam lenni, aztán amikor bejött a jégkorong az életembe, akkor másfél évig korizni tanultam és utána mentem is a kapuba, majd ott is ragadtam. 

| 2 | Amit nem kedvelek a saját posztomban | Lőttek már meg úgy, hogy eltört a kulcscsontom… Szóval néha fáj. (nevet) 

| 3 | Idézet, ami hozzám illik | „Két dolog van, amin az embernek nem érdemes mérgelődnie, az egyik, amin tud változtatni, a másik pedig, amin nem.” (Platón) 

| 4 | Mérkőzés előtti rituálém | Van rituálém bőven, de leginkább olyanok, hogy sorrendben csinálok dolgokat, és az segít ráhangolódni a meccsekre. De például van olyan teniszlabdás rituálém, amit a véletlenre bízok. (nevet) 

| 5 | Aki ellen nem szeretek védeni | Nincs kimondottan olyan személy vagy csapat, aki vagy amely ellen nem szeretnék védeni, szeretek meccset játszani! 

balizs_bence_mac.jpg| 6 | Szezonbeli legjobb meccsem | Igazából nem nagyon volt olyan mérkőzés, ami úgy nagyon-nagyon jó lett volna, sajnos az elmúlt két-három évben nem sikerült bajnoki döntőt játszani, pedig én azokat a meccseket szeretem a legjobban! 

| 7 | Pályafutásom eddigi legjobb mérkőzése | Remélem, ez a találkozó még előttem van! 

| 8 | Emlékezetes potyagól, amit kaptam | Na, ebből volt egy pár, szeretek a koronggal néha bíbelődni és egyszer-kétszer megvolt a negatív eredménye, de hát ez egy folyamat, mára már eléggé jól bánok a koronggal. 

balzs_bence_valogatott.jpg| 9 | Kapuskolléga, akivel a legjobb viszonyban vagyok | Idén Lengyelországban is jóban voltam a kollégáimmal, és igazából minden szezonban. Talán Duschek Dávidot és Halász Tamást említeném meg, velük máig jó a kapcsolatom és szoktunk beszélgetni. 

| 10 | Barát a mezőnyjátékosok közül | Ebből is van pár. Vannak, akikkel együtt felnőttem és vannak, akikkel az évek folyamán szoros barátságot alakítottam ki. 

| 11 | Egyéb csapatsportág kapusa, akit sokra tartok | Nagy Viktor, vízilabda – vele személyesen is találkoztam és beszélgettem, mielőtt még előlépett volna első számú kapussá a magyar válogatottban, de a kézilabdázó Mikler Rolit is nyomon szoktam követni és őt is sokra tartom.

balizs_bence_mac_foto_mudra_laszlo.jpgbalizs_bence_keretes.pngA kétszeri meccselőny sem volt elég  A Polska Hokej Ligában (PHL) a negyeddöntő jelentette a végállomást. A 2013-ban hódító lengyelországi útjára induló első osztályú jégkorongbajnokságban szerepelt hétről hétre a magyar válogatott kitűnősége, Bálizs Bence, akinek azonban – csapattársaival együtt – fejet kellett hajtania a Katowice előtt. Mi tagadás, van is miért, hiszen a Jastrzebie nem tudta kihasználni azt a lélektani előnyt, hogy a négy győzelemig tartó „háborúban” 1–0-s hátrányból nemhogy felállt, de 2–1-re és 3–2-re is vezetett úgy, hogy az addigi ötből három meccset is idegenben vívott. Március 5-én a GKS Katowice vendégként nyert 2–1-re, ami akkora (lelki)erőt adott a győztes társulat tagjainak, hogy a továbblépés kérdését eldöntő hetedik, nem mellékesen március 7-én, hazai jégen lebonyolított mérkőzésen mindhárom harmadot megnyerve (2–1, 3–1, 1–0) 6–2-re múlta felül a magyaros alakulatot. (H. M. A.)

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr3318076578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása