PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: BOGÁTI BIANKA, a Budapest Jégkorong Akadémia jégkorongozója

„Az előző szezonom volt pályafutásom legjobbja, életemben először éreztem magam végig stabilnak és magabiztosnak"

2022. július 29. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_uj.JPGTizenegyes, mégsem büntető: 2022. július 4-től megújult formában és felvetésekkel, összesen tizeneggyel jelentkezik az eddig csak labdarúgókat bemutató Kapuskérdések rovat, ugyanis immár nem csupán futballisták, hanem egyéb csapatsportágak – jégkorong, kézi- és vízilabda – ismert vagy kevésbé ismert cerberusait is felkérjük, hozzák közelebb szakmájukat olvasóinkhoz. Aki az alábbiakban megússza kapott gól nélkül, miközben az érdeklődésünket nem hárítja: Bogáti Bianka, a női jégkorong OB I-ben szereplő Budapest Jégkorong Akadémia válogatott kerettag kapusa.

bogati_bianka.jpg| 1 | Amiért kapus lettem | Ez igazából egy teljesen egyszerű történet. Én is játékosként kezdtem, korcsolyázni tudtam, mivel előtte műkorcsolyáztam. Nem voltam túl ügyes játékosnak, ezért egy edzésen betérdeltem a kapuba, hogy védjek. Édesapám persze ordított a pálya mellől, felejtsem el, hogy kapus leszek, de a következő edzésen már egy kölcsönkért kapufelszerelésben mentem fel kapusként a jégre és sokkal jobban élveztem, mint a játékos posztot, ezért a kapuban ragadtam. 

| 2 | Amit nem kedvelek a saját posztomban | A saját posztomról sokszor azt hiszik, nagyon egyszerű, de nem az. Összetett dolog, és talán amit nem kedvelek benne, hogy nincs kivel megbeszélnem az apró mozzanatokat meccs közben, mint a játékosok. Ők lemennek cserélni, és az edző elmondja az esetleges hibát. Egy jégkorongkapusra egyben zúdul rá a harmad a szünetben, és lehet, el is felejti az ember az adott kérdést, mire odajut. 

| 3 | Idézet, ami hozzám illik | ,,Győzni sohasem könnyű, de megpróbálni azért érdemes”. Nem is igazán illik hozzám, de hatalmas Kimi Raikkönen rajongó vagyok, ez a kedvenc idézetem. 

| 4 | Mérkőzés előtti rituálém | Most, hogy így belegondolok, nem igazán van rituálém. Talán annyi, hogy csapatkiáltásnál mindig ugyanazon lányok mellé álltam. De az egész napos fókusz talán, ami segít, és meccsbe hoz. Nem gondolok aznap másra, csak a meccsre, esetleg megnézem az előző mérkőzéseim, a hibákat, amiken javítani szeretnék aznap. 

bogati_bianka_portre.jpg| 5 | Aki ellen nem szeretek védeni | Talán a szlovák lányválogatott. Kellemetlen ellenfél volt valahányszor egymás ellen játszottunk. 

| 6 | Az előző szezonbeli legjobb meccsem | Az előző szezonom volt pályafutásom legjobbja, életemben először éreztem magam végig stabilnak és magabiztosnak. A legjobb meccsem a szezonban, annak is a legelején volt, egy edzőmeccs Ausztriában a Neuberg Highlanders ellen. 35 kapura lövést kaptam, és abból sajnos egyet belőtt az ellenfél, de az így is egy jó arány szerintem. 

| 7 | Pályafutásom eddigi legjobb mérkőzése | Nem is csak azért, mert én voltam jó, hanem mert a csapatom is fenomenálisan küzdött. Ez a meccs az U18-as válogatottal volt Finnországban az ifjúsági olimpián, a csehek ellen küzdöttünk hatalmasat. Én a kapuban, a lányok kint a pályán. Sajnos vesztettünk 4–0-ra, de sosem láttam még azt a társaságot így küzdeni valamiért. 

| 8 | Emlékezetes potyagól, amit kaptam | Két legemlékezetesebb potyagólom is van. Az egyik az egy idei meccsen történt Katowicében, egyszerűen a lepkés kesztyűmön átment a korong, én meg csak néztem előre. A másik pedig még U8-ban történt, ott még kispályán játszunk. Elindultam a kapumból, hogy elüssek egy korongot, de félúton meggondoltam magam, elestem nagy sietségemben, elhúzták mellettem a korongot és belőtték. Visszagondolva mindkettő vicces, de akkor az edzőim a hajukat tépték a bénázásomon. 

| 9 | Kapuskolléga, akivel a legjobb viszonyban vagyok | Akivel a legjobb a kapcsolat, az Révész Zsuzsa kollégám. Együtt nőttünk fel az U14-es összetartásokon keresztül, az U18-as világbajnokságra, és a felnőtt összetartásokra, úgyhogy mi ketten szerintem jó barátok lettünk az évek alatt. 

| 10 | Barát a mezőnyjátékosok közül | Metzler Reginát mondanám. Vele is több esztendeje tartó barátság köt össze, kilencéves korunk óta ismerjük egymást, gyakorlatilag együtt nőttünk fel. 

| 11 | Egyéb csapatsportág kapusa, akit sokra tartok | Nagy példaképem Dibusz Dénes futballkapus.

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr8417893847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása