PONYVALEGÉNY

SPORTÁGVÁLASZTÓ. Aki beavat a részletekbe: SUGÁR PÉTER, a BHSE vízilabdázója

Minden Horvátországban kezdődött: a bekk éles váltása a jégkorong után

2022. szeptember 24. - Horváth M. Attila

sportagvalaszto_kopf.jpgMiért ez és miért nem az vagy amaz? Ismert és kevésbé ismert sportembereket kértünk fel arra, merüljenek el a választott sportáguk rejtelmeibe, ezáltal engedjenek betekintést a mindennapjaikba. A március 7-től jelentkező rovatunkban aki ezúttal beavat a részletekbe: Sugár Péter, a 2021/2022-es szezonban a vízilabda OB I 5. helyén végző, a 2022/2023-as évadban az Eurokupában is induló Endo Plus Service-Honvéd korábbi utánpótlás-válogatott játékosa.

sugar_peter.jpg• Amiért beleszerettem a sportágamba: Kiskoromban jégkorongozni kezdtem, azonban nyáron sok időt töltöttünk Horvátországban, ahol apukám elvitt Sibenikbe, hogy kipróbáljam a vízilabdát. Gyerekszemmel a jégkoronghoz képest a vízilabda melletti érv volt a felszerelés dramatikus lecsökkenése, a kellemes hőmérséklet, a napsütés és a közeg.

A sportággal kapcsolatos legnagyobb élményem: 2016-ban az ifjúsági világbajnokságon elért harmadik hely. Magyarországot képviselni semmivel sem összehasonlítható érzés.

Akit a sportágon belül nagyra tartok: Kuncz László emlékét örökké őrzöm.

Akivel a sportágon belül a legjobb viszonyban vagyok: Ágh Györggyel több, mint tíz évet töltöttünk együtt a BVSC-ben, ez sportágon túli barátsággá alakult.

sugar_peter_akcio.jpgSzezonbeli emlékezetes esemény: Sikeres szezont zártam a Honvédnál, a bajnokság 5. helyén végeztünk a rivális klub, a BVSC – a nevelőegyesületem – legyőzésével, amely során a tíz lőtt gólunkból négyet én szereztem. Megnyertük a legrangosabb utánpótláskupát, a Komjádi Kupát, amelyből egyúttal ki is öregedtem. Végül az egyetemi bajnokságban is remekeltem, ahol a Corvinus színeiben a döntőben tizenkét gólból négyet lőve segítettem győzelemhez a csapatot.

Célkitűzés a jelenlegi évadra: Ebben a szezonban is szeretnék aranyérmet nyerni.

Amit szeretnék elérni néhány éven belül: Mindig is szerettem volna pár évet külföldön játszani, lehetőség szerint minél közelebb a tengerhez.

Amelyik sportot még kedvelem: A lovaglás szerintem egy gyönyörű sport, a kedvenc versenyszámom a díjugratás. Amikor tehetem, a barátnőmet szívesen kísérem el a versenyeire.

Amit eddig még nem tudtak rólam: Mindkét nagyapámmal szép emlékeim vannak a horgászatról, ezért idén nyáron leraktam a vizsgát. 

sugar_sandor.jpgHonvéd? Családban marad!  Hogy 2021 nyarán már a Honvéd felkészülésén vett részt a zuglói nevelésű, sokáig a BVSC sapkájában pólózó Sugár Péter, az nem a véletlen műve. Egyfelől az OB I-ben már 16 (!) évesen bemutatkozó bekk kvalitásai és a Honvéd szintje a lehető legnagyobb diszharmóniában van egymással, másfelől a manapság már a 24. életévét taposó vízilabdázó édesapja az a Sugár Sándor, aki a – többek között Bárány Attilát, Pelle Balázst, Szívós Mártont és Varga II Zsoltot is a soraiban tudó – Kovács István dirigálta, annak idején Honvéd-Domino néven legtöbbször sikerrel vízbe ugró alakulattal 2004-ben megnyerte az Euroligát. A nem kevésbé tehetséges utódok ezen az őszön éppenséggel az Eurokupában indulnak...  

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr6717939108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása