PONYVALEGÉNY

SPORTÁGVÁLASZTÓ. Aki beavat a részletekbe: KREICZ MÁTÉ, a MATE-GEAC atlétája

A gödöllőiek rövidtávfutója, aki az iskolában nem mindig volt az a nagyon jól tanuló gyerek: „Valamiért nekem a fedettpálya mindig jobban ment”

2022. szeptember 17. - Horváth M. Attila

sportagvalaszto_kopf.jpgMiért ez és miért nem az vagy amaz? Ismert és kevésbé ismert sportembereket kértünk fel arra, merüljenek el a választott sportáguk rejtelmeibe, ezáltal engedjenek betekintést a mindennapjaikba. A március 7-től jelentkező rovatunkban aki ezúttal beavat a részletekbe: Kreicz Máté, a Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem-Gödöllői Egyetemi Atlétikai Club rövidtávfutó atlétája.

kreicz_mate_akcio.jpg• Amiért beleszerettem a sportágamba: Ez egy elég furcsa történet. A városomban, Gödöllőn volt egy futóverseny és ott elég jó helyezést értem el. Ez pozitívan meglepett, hiszen akkor még nem sportoltam semmit. Az iskolában nem mindig voltam az a nagyon jól tanuló gyerek és a szüleimnek sem tetszett az igazán, hogy otthon lustálkodom, szóval ezt a kettő opciót összerakva elgondolkodtam a sporton. Az egyik barátomnak köszönhetően jött velem szembe az atlétika és szintén neki köszönhetően rátaláltam egy csapatra, amiben nagyon erős a család szelleme. A mostani időszakban pedig azért szeretem, mert elmondhatom magamról, hogy még mindig edzéseken veszek részt és ezzel néha úgy érzem, hogy kilógok a sorból.

• A sportággal kapcsolatos legnagyobb élményem: Talán a 2019-es váltó országos bajnokságot mondanám, mert ott a csapattal a dobogó második helyére állhattunk fel, de nyilvánvalóan voltak olyan versenyek, ahol nem értem el dobogós helyezést, de éreztem magamon, hogy jól teljesítettem és élveztem a versenyt. Ezek általában azok az esetek voltak, mikor 800 méteren belülről előztem a versenytársaimat.

• Akit a sportágon belül nagyra tartok: Ha a magyar atlétikából kellene választani egy nagy ikont, akkor nem mondanék senkit, mindenki kitesz magáért minden versenyszámban, és ha azonosulni tudsz vele, akkor válhat a példaképeddé. Én mindig inkább az edzőtársaimra figyeltem és a versenyeikre. Ha egy konkrét embert kéne említsek, akkor Soós Leventét emelném ki, ő ott volt az edzéseken, mióta elkezdtem és látszott rajta, hogy ő nagyon erős tagja lesz a felnőtt mezőnynek. Tudom róla, hogy egyszer sikerül neki egy hatalmas nemzetközi szereplés egy olimpián vagy világbajnokságon, bár most is nagyon tisztelem azt, hogy már jelen van nemzetközi versenyeken, mert ha lehet így fogalmazni, én végignéztem ezt az utat közelebbről és a jövőben is nagyon szeretném megtenni.

• Akivel a sportágon belül a legjobb viszonyban vagyok: Nyilván az edzéstársaimmal és az edzőmmel, Kovács Zoltánnal. Szerintem néhány esetben már nagyon családias az ottlétünk.

• Szezonbeli emlékezetes esemény: Ha a 2022-es évből kellene valamit említsek, akkor az első fedettpályás felkészülési versenyeket mondanám az új nyíregyházi csarnokban. Nagyon jó minőségű csarnok lett és remélem, minél előbb lesz majd ott alkalmunk egy Európa-bajnokságot szervezni. Valamiért nekem a fedettpálya mindig jobban ment és ott véleményem szerint egy jó 400 méteres időt produkáltam magamhoz képest.

• Célkitűzés a jelenlegi évadra: Ez mindig egy jó kérdés, hiszen az ember és azon belül a sportoló mindig jobb akar lenni, gyorsabb, erősebb. Én tudom magamról, hogy nem leszek egy világszínvonalú sportoló, de mindig a legjobbra törekszem testben és fejben is. A legnagyobb célom mindig az, hogy javítsak az időmön, és hogy minél jobban kezeljem fejben a versenyhelyzeteket.

• Amit szeretnék elérni néhány éven belül: Nyilvánvalóan egy dobogónak bármikor örülnék, de ahhoz nagyon keményen kell dolgozni. Véleményem szerint én későn kezdtem ezt az egész versenyszerű testmozgást és semmilyen sportolói tapasztalatom nem volt, és nagyon sok áldozatot kellene meghozzak ahhoz, hogy élsportoló legyek, de úgy érzem, a jelenlegi helyzet, amiben vagyok, az jó az edzésekhez és a versenyekhez.

• Amelyik sportot még kedvelem: Igazából mindenféle testmozgás. Labdajátékokból foci, kézilabda, kosárlabda.

• Amit eddig még nem tudtak rólam: Nagyon különleges dolgot nem tudok mondani magamról, szerintem olyan vagyok, mint az összes többi velem egykorú. Próbálom megtalálni a helyem a világban és a legjobban teljesíteni testben és fejben. Talán egy dolgot tudnék mondani, hogy ha van rá időm és energiám, akkor még mindig legózom. Ezt úgy kell elképzelni, hogy tervezek általában egy nagyobb építményt úgy két-három óráig és azt a polcra teszem.

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr3117934257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása