PONYVALEGÉNY

SPORTÁGVÁLASZTÓ. Aki beavat a részletekbe: EKLER LUCA, a TFSE atlétája

A világcsúcstartó rövidtávfutó és távolugró: „Új egyéni csúcsot értem el, ami most 5 méter 98 centiméter, úgyhogy csak két centire vagyok a hatméteres álomhatártól, és ez nagyon sok motivációt adott nekem”

2022. szeptember 13. - Horváth M. Attila

sportagvalaszto_kopf.jpgMiért ez és miért nem az vagy amaz? Ismert és kevésbé ismert sportembereket kértünk fel arra, merüljenek el a választott sportáguk rejtelmeibe, ezáltal engedjenek betekintést a mindennapjaikba. A március 7-től jelentkező rovatunkban aki ezúttal beavat a részletekbe: Ekler Luca paralimpiai bajnok, a TFSE világ- és Európa-bajnok rövidtávfutó és távolugró világcsúcstartó atlétája.

ekler_luca_kopf.jpeg• Amiért beleszerettem a sportágamba: A bénulásom után, körülbelül tizenegy évesen kezdtem el űzni, és amikor lementem az első atlétikaedzésemre, akkor azt éreztem, hogy a fogyatékosságommal együtt is felszabadultan tudok újra sportolni. Amikor futottam, azt éreztem, hogy repülök, és ez az, ami mindent felülírt.

• A sportággal kapcsolatos legnagyobb élményem: Az volt, amikor 2018-ban az első világversenyemen, az Európa-bajnokságon nekem játszották a Himnuszt. Hihetetlen érzés volt, nagyon nehezen tudom elmondani. Valamint a tavalyi tokiói paralimpia is óriási élmény volt, azt hiszem, pályafutásom eddigi legnagyobb eseménye.

ekler_luca_ermek.jpg• Akit a sportágon belül nagyra tartok: Ha az épek közül kell választanom valakit, akkor Krizsán Xéniát mondanám, ha pedig paraatlétát, akkor a Biacsi-ikreket, Bernadettet és Ilonát, akikre nagyon felnézek, és akiktől nagyon sok motivációt és segítséget kaptam az elmúlt évek során.

• Akivel a sportágon belül a legjobb viszonyban vagyok: A paraatléta csapat. Közülük nem tudnék egy embert kiemelni, ők az egyik legfontosabbak számomra, valamint kiemelném az edzéstársamat, Zsófit, aki nélkül biztos, hogy nem tartanék ott, ahol most vagyok.

• Szezonbeli emlékezetes esemény: A Honvéd Kupa versenye volt, amelyen új egyéni csúcsot értem el, ami most 5 méter 98 centiméter, úgyhogy csak két centire vagyok a hatméteres álomhatártól, és ez nagyon sok motivációt adott nekem.

ekler_luca.jpg• Célkitűzés a jelenlegi évadra: A következő szezonra az, hogy a 2023-as világbajnokságon kvótaszerzőként – ami azt jelenti, hogy az első négy hely valamelyikén – végezzek és ezzel megszerezzem a kijutást a párizsi paralimpiára.

• Amit szeretnék elérni néhány éven belül: Ha a sportot nézzük, azt, hogy hat méter fölé kerüljek és szeretnék részt venni a következő paralimpián – ezek a fő céljaim egyelőre.

• Amelyik sportot még kedvelem: Igazából nagyon szeretek minden sportot, a tenisz az egyik, ami a legközelebb áll a szívemhez, ugyanis ezt űztem a bénulásom előtt, csak ugye, utána már nem tudtam teniszütőt a kezembe venni. Ha téli sportágakról van szó, akkor nagyon szeretek síelni és snowboardozni is, nézni pedig a vízilabdát kedvelem.

• Amit eddig még nem tudtak rólam: Nagyon szeretem az esőt.

ekler_luca_eso.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr2117930309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása