PONYVALEGÉNY

SPORTÁGVÁLASZTÓ. Aki beavat a részletekbe: TORDAI ÁBEL, a Pénzügyőr röplabdázója

„Az úszás után felüdülés volt az újfajta mozgás talajon, illetve a röplabdázás játékos oldala is”

2022. július 20. - Horváth M. Attila

sportagvalaszto_kopf.jpgMiért ez és miért nem az vagy amaz? Ismert és kevésbé ismert sportembereket kértünk fel arra, merüljenek el a választott sportáguk rejtelmeibe, ezáltal engedjenek betekintést a mindennapjaikba. A március 7-től jelentkező rovatunkban aki ezúttal beavat a részletekbe: Tordai Ábel, a 2021/2022-es szezonban a férfi röplabda Extraligában bajnoki címet szerző, sorozatban harmadszor Magyar Kupa-győztes Pénzügyőr SE szélső ütője.

tordai_abel.png• Amiért beleszerettem a sportágamba: Tizenhárom éves koromig versenyszerűen úsztam, ezután váltottam sportot és kezdtem el röplabdázni. Az úszás után felüdülés volt az újfajta mozgás talajon, illetve a röplabdázás játékos oldala is. Az elején a különböző egyéni vagy páros feladatokat élveztem leginkább, ahol fontos volt az ügyesség, illetve a játék célja az, hogy ne essen le a labda. Emlékszem, azt szerettem, amikor ezért mindent megtettem egy labdameneten vagy feladaton belül, vagy amikor úgy éreztem, hogy gyors vagyok és megmentem a már veszni látszott helyzeteket. Később, ahogy nőttem, fontosabb lett a blokk, a támadóütés is a hálónál, és az ebből fakadó adrenalin, ahogy nagyot ugrik az ember és erővel üti a labdát, már egyfajta függőséget okozva, ahogy mindig még nagyobbat akartam. Ezenkívül a folytonos lehetőség a fejlődésre, ami motivál, és ami arra késztet, hogy folytassam.

A sportággal kapcsolatos legnagyobb élményem: A 2020-as kecskeméti kupadöntő, ahol az első szett után lesérült a csapatom feladó átlója és miután a csereátlóval a csapat nem tudott szettet nyerni, az edző végül becserélt engem is a harmadik szettben. Sosem röplabdáztam még akkor ilyen éles helyzetben, mégis nagyszerűen ment a játék, és hála az én meg a csapatom játékának egy kiélezett öt szettes meccsen felül tudtunk kerekedni és kupagyőztes lett először a Pénzügyőr SE röplabdacsapata az egyesület történelmében.

Akit a sportágon belül nagyra tartok: Sorolhatnám a sok nemzetközi válogatott játékost, akiket sokszor nézek az interneten játszani, mint például N'Gapeth. Persze sok jó magyar röplabdázó is akad.

Akivel a sportágon belül a legjobb viszonyban vagyok: Kiss Dániel és Solti Péter, akikkel sok éve együtt játszom már.

Szezonbeli emlékezetes esemény: A legutolsó szezonnak csak a közepénél csatlakoztam be, de így is részese voltam a csapat kupa- és bajnoki győzelmének. Amit még megemlítenék, az a MAFC elleni bajnoki elődöntő második meccse, ahol csereként szálltam be és tudtam segíteni a társaságnak, hogy hátrányból eljusson az ötödik, döntő szettig, ahol azonban nem sikerült megnyerni a játszmát, így a meccset sem.

penzugyor_se_roplabda.jpg

Célkitűzés a jelenlegi évadra: A jelenlegi szezon során – miután a nyáron szereztem egy biomérnöki BSc diplomát – a korábbi évekhez képest nem fogok egyetemre járni a röplabdázás mellett, így célom az lesz, hogy a lehető legtöbbet fejlődjek, és sok játéklehetőséget kapjak. Ehhez az kell, hogy maximális energiát fektessek a röplabdába, ez jelenti az edzéseken való teljes koncentrációt, illetve az odafigyelést a pihenésre, az evésre és a regenerációra.

Amit szeretnék elérni néhány éven belül: Hogy egy kiforrottnak mondható játékos váljon belőlem, aki helyt tud állni akár a magyar Extraligában. Ezen kívül céljaim között szerepel, hogy játsszak egy szezont Franciaországban, illetve egy MSc diploma is a célok között szerepel.

Amelyik sportot még kedvelem: Szeretek úszni, teniszezni, sokat szoktam biciklizni. Imádok síelni.

Amit eddig még nem tudtak rólam: Szeretem megfigyelni az engem körülvevő teret és dolgokat, főleg ha új környezetbe kerülök. Ezen kívül nehezen kelek ki az ágyból és vajasan eszem a nutellás kenyeret.

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr3317887633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása