PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: Vaszari Máté (Palota SE)

„Hirdetés útján jelentkeztem a blasz-háromban szereplő Palota SE-hez, ahol egy nagyon jó hangulatú, jó játékosokkal teli csapatban mutathatom meg azt, hogy ennyi idő után is bennem van a kapusiskola”

2022. április 15. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_alap.jpgA legtöbben azt mondják rájuk, flúgosak, ám szerintünk a mindenkori csapat legfontosabb tagjai a kapusok. Ismét rendszeresen jelentkező sorozatunkban női- és férfivonalon is igyekszünk bemutatni, közelebb hozni őket olvasóinkhoz. Nem húzzuk az időt – elég, ha a cerberusok teszik ezt a 80. percben, együttesük vezetése esetén –, átadjuk a szót Vaszari Máténak, aki a Budapest-bajnokság III. osztály, 2. csoportjában szereplő, a 20. forduló előtt 9 ponttal a tabella 13. helyén álló Palota SE kapusa.

vaszari_bvsc.jpgPÁLYAÍV Amiért kapus lettem: Már egész kiskorom óta foglalkoztatott a kapusság gondolata. Óvodában imádtam ugrálni, vetődést imitálni, ezért iskolás koromban a szüleim beírattak az FTC korosztályos csapatába, ahol egy gyerekkupán, ahány meccsen játszottam, annyi poszton próbáltak ki, de végül a kapuban kötöttem ki, amit nem is nagyon bántam meg. A későbbiek során játszottam még az ESMTK-ban, utána újra a Fradiban, de egy buta sérülés miatt hetekre kidőltem és miután visszatértem, már nem számoltak velem. Szerencsére nem estem kétségbe és szinte rögtön sikerült váltanom, az egyik osztálytársam a Budapest Honvéd csapatában játszott és rengetegszer kérdezte, hogy miért nem megyek oda én is? Végül be is adtam a derekamat és elmentem egy tesztedzésre, ami olyan jól sikerült, hogy le is igazoltak. Ott töltöttem gyerekfocistaként a legszebb éveimet, ott tanultam meg gyakorlatilag védeni, a legjobb mestereim voltak ehhez Hajdú Lajos és Pleskó László, akik megtanítottak mindenre is! Rengetegszer voltam együtt edzésen a Honvéd felnőtt cerberusaival, ami fantasztikus élmény volt egy kiskapus számára. Sajnos három év után családi okok miatt vissza kellett menni a szülővárosomba, Szekszárdra, de szerencsére ott is van foci, nem is akármilyen, főleg az utánpótlás-nevelésben. Sajnos ott utolért a tinédzserkorszak és abbahagytam az akkor aktívnak nevezhető karrieremet, amit később próbáltam újraindítani, de sokáig nem jött össze. Rengeteg időt hagytam ki egészen 2014-ig, amikor is az akkor még a Budapest-bajnokság II. osztályában szereplő BVSC-Zugló felnőtt gárdájához kerültem, ám ott sajnos nem sok sót ettem meg és időközben inkább a magánéletemre koncentráltam, ezért elhagytam a csapatot és egy jó időre az aktív labdarúgást is. A focit nem felejtettem el, kispályán sokat játszottam az ismerősökkel, aztán időközben a párommal családot alapítottunk, született egy fiam és így ismét a hátérbe szorult a futball. Mindez egészen 2022 februárjáig tartott, amikor is egy hirdetés útján jelentkeztem a „blasz-háromban” szereplő Palota SE-hez, ahol egy nagyon jó hangulatú, jó játékosokkal teli csapatban mutathatom meg azt, hogy ennyi idő után is bennem van a kapusiskola, amit annak idején belém neveltek a mestereim. • Amit szeretnék elérni öt éven belül: Szeretnék elvégezni egy kapusedzői képzést és átadni a tudásomat a kapusszakma rajongói részére. • Babonám: A meccs kezdetekor és a második félidőben megpuszilom a kisfiamnak készült tetoválásomat. 

vaszari_mate_honved.jpg

KEDVENC……magyar csapatom: Fradi és a korábban NB I B-s Honvéd. Annyit hozzáfűznék utóbbihoz, hogy gyakorlatilag a gyerekkorom Csank János-féle Fradijából jó néhányan ott voltak abban a csapatban és hatalmasat játszottak Kispesten is. Horváth Péter volt a kedvencem, de ott volt Vén Gábor, Keller József, később Szili Attila, de mellettük a többi játékos is remek volt. Molnár Levi ahogy és amekkorákat védett mindig a kis termete ellenére vagy éppen Budovinszky Krisztián, Vámosi Csaba, Bábik Tibor, Takács Zoltán, Vadócz Krisztián, Hamar István meg a többiek. Gyakorlatilag minden hazai NB I B-s meccsen kinn voltam és néha még a budapesti idegenbeli mérkőzéseken is. • …külföldi csapatom: SS Lazio. • …magyar mezőnyjátékosom: Az FTC és a Honvéd korábbi támadója, Horváth Péter még régről. • …külföldi mezőnyjátékosom: Ciro Immobile. • …magyar kapusom: Grosics Gyula, Szűcs Lajos, Dibusz Dénes. • …külföldi kapusom: Gianluigi Buffon, Guilermo Ochoa, Kevin Trapp. 

vaszari_csalad.jpg

LEG……nagyobb futballélményem: A Budapest Honvéd visszajutása az NB I-be. • …szebb gól, amit valaha láttam: Borgulya Istvánnak a BKV Előre elleni meccsen lőtt félpályás gólja. • …nagyobb siker, amit elértem a futballban: Iskolai szinten városi bajnok, országos kispályás bajnok. • …nagyobb hiba, amit a pályán elkövettem: Gyerekkorom „lepkéi”, mert nem voltam még elég magas a nagykapuhoz. • …jobb labdarúgó, aki ellen pályára léptem: Volt csapattársaim a Szekszárdi UFC-ből, akik ma már NB I-es, NB II-es játékosok. • …pozitívabb tulajdonságom a pályán: Éles helyzetekben is nyugodt tudok maradni, ami segít a nagyobb védésekben, illetve végig az egész meccsen. • …negatívabb tulajdonságom a pályán: Ha valamit elrontok esetleg, akkor nagyon lelkis tudok lenni és olyankor kell valami, ami kizökkent, egy nagyobb védés vagy egy gól a társaktól. • …pozitívabb tulajdonságom a pályán kívül: Nagyon segítőkész vagyok és illemtudónak is mondanak. • …negatívabb tulajdonságom a pályán kívül: Hirtelen haragú vagyok, és sokszor meggondolatlanul cselekszem.

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr3017809063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása