PONYVALEGÉNY

KAPUSKÉRDÉSEK. Aki válaszol: Török Márk (Merkapt SE)

„Remélem, hogy öt éven belül csapatszinten fejlődni fogunk és feljebb tudunk lépni egy-két osztállyal”

2022. április 14. - Horváth M. Attila

kapuskerdesek_alap.jpgA legtöbben azt mondják rájuk, flúgosak, ám szerintünk a mindenkori csapat legfontosabb tagjai a kapusok. Ismét rendszeresen jelentkező sorozatunkban női- és férfivonalon is igyekszünk bemutatni, közelebb hozni őket olvasóinkhoz. Nem húzzuk az időt – elég, ha a cerberusok teszik ezt a 80. percben, együttesük vezetése esetén –, átadjuk a szót Török Márknak, aki a Budapest-bajnokság III. osztály, 2. csoportjában a 19. forduló után 37 ponttal a tabella 3. helyén álló Merkapt SE kapusa.

torok_mark.jpgPÁLYAÍV Amiért kapus lettem: Zalaegerszegen nőttem fel, ahol mindig is nagy kultúrája volt a labdarúgásnak, főleg a 2000-es évek közepén, amikor a felnőtt csapat bajnoki címet nyert az első osztályban. Négyéves koromtól kezdve sportolok, először a medencében kezdtem, majd hétévesen megismerkedtem a labdarúgással és azóta az életem meghatározó részévé vált. A legelső edzésemen kiskapukra játszottunk, ahol valahogy mindig a kapu előtt találtam magam, többször is szóltak az edzők, hogy menjek ki játszani nyugodtan, itt nincs kapus, de én ott éreztem otthon magam. Amikor hazafelé a szüleim megkérdezték, hogy miért voltam ennyit a kapuban, azt válaszoltam nekik, hogy „hát ott nem kell annyit futni”. Ez a mai napig, tizenhat év után is a védjegyem, bárki megkérdezi tőlem, hogy miért lettem kapus, ezt válaszolom neki. • Amit szeretnék elérni öt éven belül: A labdarúgással kapcsolatos komolyabb célokról lemondtam tizenöt esztendősen, amikor bokaszalag-szakadást szenvedtem, illetve elkezdtem a gimnáziumi tanulmányaimat. Ettől a ponttól kezdve a foci számomra háttérbe szorult, manapság is csak úgy tudok elmenni védeni, ha az egyetemen és a munkahelyemen elvégeztem a teendőimet. Rendkívül jól érzem magam a jelenlegi csapatomnál, nem látom rá az esélyt, hogy eligazolnék. Remélem, hogy öt éven belül csapatszinten fejlődni fogunk és feljebb tudunk lépni egy-két osztállyal. • Babonám: Kimondottan nincsenek ilyen szokásaim, a mérkőzések előtt le szoktam ellenőrizni a kapufákhoz rögzített hálókat, hátha a sporttárs nem vett észre valamilyen hibát. De ezt inkább elővigyázatosságnak nevezném, nem babonának. 

KEDVENC……magyar csapatom: ZTE. • …külföldi csapatom: FC Barcelona. • …magyar mezőnyjátékosom: Gera Zoltán, a jelenleg is aktívak közül Csóka Dániel. • …külföldi mezőnyjátékosom: Lionel Messi. • …magyar kapusom: Vlaszák Géza, a jelenleg is aktívak közül Gulácsi Péter. • …külföldi kapusom: Marc-André ter Stegen. 

LEG……nagyobb futballélményem: Zalaegerszegi TE–Debreceni VSC Magyar Kupa-döntő a 2009/2010-es szezonból. • …szebb gól, amit valaha láttam: Lionel Messié a Getafe ellen 2007-ben, az Athletic Bilbao ellen 2015-ben és a Real Betis ellen 2019-ben. • …nagyobb siker, amit elértem a futballban: 2018-ban második helyezés az országos teremlabdarúgó Diákolimpián. • …nagyobb hiba, amit a pályán elkövettem: Egy Zala megyei mérkőzésen három hibám is volt egy mérkőzésen – rossz kijövetel, átcsúszott a lábam alatt a labda és általam eladott labda. • …jobb labdarúgó, aki ellen pályára léptem: Schäfer András, a ZTE–Illés Akadémia utánpótlás-mérkőzésen. • …pozitívabb tulajdonságom a pályán: Higgadtság, megfontoltság. • …negatívabb tulajdonságom a pályán: Higgadtság, megfontoltság. Sok esetben hátráltat ez a tulajdonság, a beadásoknál, szögleteknél nehezebben lépek ki a kapuból. • …pozitívabb tulajdonságom a pályán kívül: Szerénység, alázatosság. • …negatívabb tulajdonságom a pályán kívül: Késés. Szinte mindig kések a bemelegítésről. 

Akik oroszlánként küzdenek a Zuglói Medvék ellen

s6303181.JPGMeglehet, a tabella némiképp torz képet fest, ám jelen állás szerint mégis szuperrangadóra kerül sor április 16-án, szombat délelőtt 10 órakor a régi Sörgyár-pályán, a Merkapt Maraton Sportközpontban, ahol a 37 ponttal bronzérmes házigazda a 38 egységgel éllovas Zuglói Medvéket fogadja a „blasz-három” 2. csoport 20. fordulójában. Ám nagy különbség, hogy amíg a vendéglátó neve mögött 18 bajnoki áll, addig az első helyezett eddig csupán 16 találkozón lépett pályára. Szó se róla, a Merkaptnak van miért visszavágnia, ugyanis az ősz idusán a Varga Zoltán Sportközpontban 2–0-s félidőt követően 5–0-ra nyert a XIV. kerületi alakulat. Két tényező feltétlenül vigasztalhatja a kőbányai brigádot: egyrészt a tavaly októberi derbi balszerencsésen alakult, ugyanis a 43. és a 49. minutum között, tehát mindösszesen hat perc alatt négy (!) gólt kapott az akkori látogató, ami aligha fordul elő még egyszer, másrészt az ominózus összecsapáson nem a huszonharmadik életévét április 29-én betöltő Török Márk állt a Merkapt SE gólvonalán.

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr917807699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása