PONYVALEGÉNY

SPORTÁGVÁLASZTÓ. Aki beavat a részletekbe: ILLÉS DÓRA LILLA, a BKV Előre súlyemelője

„Különleges sport és nem olyan egyszerű, mint amilyennek egy átlagember gondolja”

2023. április 20. - Horváth M. Attila

sportagvalaszto_kopf.jpgMiért ez és miért nem az vagy amaz? Ismert és kevésbé ismert sportembereket kértünk fel arra, merüljenek el a választott sportáguk rejtelmeibe, ezáltal engedjenek betekintést a mindennapjaikba. A 2022. március 7-től jelentkező rovatunkban aki ezúttal beavat a részletekbe: Illés Dóra Lilla, a BKV Előre SC 59, illetve 64 kilogrammosok között rajthoz álló súlyemelője.

illes_dora_lilla_foto_bkveloresc.jpg• Amiért beleszerettem a sportágamba: A súlyemelés egy elég nehéz sportág. Sok ügyességet igényel, nem elég hozzá csak az erő. Akkor lesz valaki tehetséges súlyemelő, ha a mobilitása rendben van és az ízületeit teljes mozgástartományban tudja mozgatni, na meg ugye elég gyors és robbanékony. Érdekelt engem, hogyan tudok erősebb és gyorsabb lenni. Nagy kihívásokat állított elém a súlyemelés a technikai elemek megtanulásában és az erőfejlesztés szempontjából is. Szerintem különleges sport és nem olyan egyszerű, mint amilyennek egy átlagember gondolja. Amikor megfogtam a súlyzót, akkor tudtam, hogy ez egy életre szóló sport lesz számomra.

A sportággal kapcsolatos legnagyobb élményem: Rengeteg van! Ennek a sportnak köszönhetek majdnem mindent és mindenkit. A legnagyobb élményem a máltai EU Kupa volt 2021-ben. A versenyzést nagyon élveztem, felszabadultan tudtam versenyezni. Egyéni csúcsot is löktem és a csapat is nagyon szuper volt. A másik nagy élményem az U17-es OB 2018-ban, ami az első bajnokságom volt és sikerült győzni, utána pedig a családdal és az edzőmmel buliztunk! Nagyon emlékezetes marad számomra ez az élmény is. Az összes verseny nekem örök emlék és jó élmény volt. Amit még kiemelnék, az a tatai edzőtáborozás a válogatottal. Mindig jó hangulatban telt és jó volt találkozni újra a barátokkal.

Akit a sportágon belül nagyra tartok: Nekem az elejétől kezdve Jung Bea volt a példaképem, nem csak tehetséges sportoló, de sikeres edző és diplomás nő, meg persze Európa-bajnok. Akikre felnézek még, azok az egyesületem edzői. Sokat tanultam tőlük és a segítségük sokat lendített előre az utamon.

Akivel a sportágon belül a legjobb viszonyban vagyok: Az egyesületem tagjai, régi edzőtársaim.

Szezonbeli emlékezetes esemény: A Baczakó Péter Emlékverseny jó hangulatban telt! (A névadóról csak annyit, hogy idén április 1-jén volt másfél évtizede, hogy életének ötvenhetedik évében elhunyt Moszkva olimpiai bajnoka, személyes szálként pedig annyi talán megengedhető ehelyütt, hogy ezen sorok írójának volt szerencséje ismerni, hiszen a kilencvenes évek közepe táján a kitűnő sportember útmutatásainak köszönhetően került közelebbi kapcsolatba a súlyemeléssel a BKV Előre Sport utcai termében – a szerző)

Célkitűzés a jelenlegi évadra: Szeretnék fejlődni, erősödni mindkét fogásnemben, ahogy időm és energiám engedi. Tavaly is tudtam pár kilót hozzáadni a teljesítményemhez, remélem, idén is sikerülni fog. (mosolyog)

illes_dora_lilla_portre.jpgAmit szeretnék elérni néhány éven belül: Nagy célom a 90 fölötti lökés és a technika javítása.

Amelyik sportot még kedvelem: Sok sportot kipróbáltam az egyetemi éveim alatt, amelyik megtetszett, az a kosárlabda volt. Továbbá én régen úszó és szinkronúszó voltam, és az a két sportág mindig közel fog állni a szívemhez. Most a crossfit világába is bepillanthattam és teljesen átértékelődött bennem ennek a sportnak a lényege és megértettem, miért is szeretik.

Amit eddig még nem tudtak rólam: Egyetemista vagyok, edzőként dolgozok. Sokat takarítottam egy takarítós cégnél, voltam eladó egy fehérneműboltban és ételfutár egy gyrososnál. Minden nap edzek, vagyis próbálok, főleg délutánonként. Nagyon szeretek emberekkel foglalkozni. Az autómat Lady-nek neveztem el – majdnem mindennek nevet adok. (nevet) Imádok rágózni, ha valaki meg akar engem lepni, nem csokival teszi, hanem rágóval.

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr518107130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása