PONYVALEGÉNY

SPORTÁGVÁLASZTÓ. Aki beavat a részletekbe: SÁRKÁNY ZALÁN, a Kőbánya SC úszója

„A 2022-es ifjúsági Európa-bajnokság volt számomra a legfontosabb és legemlékezetesebb eredményem, de az idei rövidpályás országos úszóbajnokságon elértekre is büszke vagyok”

2022. december 01. - Horváth M. Attila

sportagvalaszto_kopf.jpgMiért ez és miért nem az vagy amaz? Ismert és kevésbé ismert sportembereket kértünk fel arra, merüljenek el a választott sportáguk rejtelmeibe, ezáltal engedjenek betekintést a mindennapjaikba. A március 7-től jelentkező rovatunkban aki ezúttal beavat a részletekbe: Sárkány Zalán, a Kőbánya SC ifjúsági Európa-bajnok válogatott versenyúszója.

sarkany_zalan.png• Amiért beleszerettem a sportágamba: A vízben való mozgás mindig is nagyon vonzott, már kiskoromban is szerettem úszni, de az első edzőim a Kőbánya Sport Clubban szerettették meg velem az úszást úgy igazán.

A sportággal kapcsolatos legnagyobb élményem: Az ifjúsági Európa-bajnoki címem megszerzése volt a legkedvesebb élményem az úszással kapcsolatban. Főként a dobogóra állás maradt meg bennem a legjobban.

Akit a sportágon belül nagyra tartok: Sok példaképem volt a karrierem során, akik változtak attól függően, hogy éppen melyik úszásnemben és melyik távon voltam a legkiemelkedőbb. De ha kettőt ki kéne emelnem, akkor biztos, hogy Michael Phelpset és Gregorio Paltrinierit emelném ki.

sarkany_zalan_arizona.jpgAkivel a sportágon belül a legjobb viszonyban vagyok: A válogatottságnak köszönhetően gyakran járhattam külföldi és belföldi edzőtáborokban, és ezzel együtt sok embert, barátot ismertem meg, de a klubomban is nagyon sok közeli, baráti kapcsolat épült ki az évek során, sőt a legjobb barátom is oda jár, ahová én.

Szezonbeli emlékezetes esemény: Mint mondtam már, a 2022-es ifjúsági Európa-bajnokság volt számomra a legfontosabb és legemlékezetesebb eredményem, de az idei rövidpályás országos úszóbajnokságon elért eredményeimre is büszke vagyok. (Van is mire, hiszen a kaposvári megmérettetés során 800 méter gyorson 7:43.06-os időeredménnyel Rasovszky Kristóf és Betlehem Dávid mögött harmadikként zárt, míg 1500 gyorson Betlehem Dávid és Rasovszky Kristóf mögött végzett a dobogó legalsó fokán 14:44.74-gyel – a szerző)

sarkany_zalan.jpgCélkitűzés a jelenlegi évadra: Talán a legnagyobb célom a hátralévő szezonban – mivel már nincs több versenyem idén – a lehető legjobb felkészültség az egyetemre, hiszen az úszásban elért eredményeimnek köszönhetően kijutottam Amerikába tanulni az Arizona State Universityre. (Az említett intézményben nem csupán Sárkány Zalán fordul meg gyakran, hiszen a 200 vegyes újdonsült Európa-bajnoka, az eddig az UTE színeiben versenyző Kós Hubert is felvételt nyert – a szerző)

Amit szeretnék elérni néhány éven belül: A már egyre közeledő célom, a 2024-es olimpiára való kvalifikálás és az addigi lehető legjobb formába kerülés.

Amelyik sportot még kedvelem: Imádom a biciklit, a kosárlabdát és a triatlont.

Amit eddig még nem tudtak rólam: Hát ilyen fun factet kapásból nem tudok mondani, de talán az lehet, hogy az edzések miatt én mindennap reggel 4 óra 40-kor kelek és megindítom a napomat a reggeli edzésekkel.

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr6217992678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása