PONYVALEGÉNY

ÉLETPÁLYA. Aki részletezi: Reich Martin, az osztrák ASV Horstein labdarúgója, az Energia SC Gyöngyös futsalosa

„Azóta, hogy járni tanultam, tudtam, hogy a futball lesz az életem”

2022. október 13. - Horváth M. Attila

eletpalya.jpgA 2021. október 13-án, szerdán indított rovatunkban olyan oldalukról mutatkoznak be az általunk felkért labdarúgók, amelyet még csapatuk szurkolói sem feltétlenül ismernek. A futballisták nemcsak a gyermekkorukat idézik fel, hanem némi betekintést is engednek a jelen kulisszái mögé, mint ahogy természetesen nem maradhat el a múlt és a jövő érintése sem. Akivel az éppen ma egyéves Életpálya rovatban ezúttal elmerülünk a részletekben: az éppen ma 27 esztendős Reich Martin, nagypályán az osztrák ASV Horstein labdarúgója, míg futsalban az Energia SC Gyöngyös játékosa.

reich_martin_futsal.jpgGyerekként, már négyéves koromban kezdtem a labdarúgást, mert azóta, hogy járni tanultam, tudtam, hogy a futball lesz az életem. Kisgyerekként már egyből szerelmes lettem ebbe a sportba. Az utánpótlásban a Viktória Diák LE, az RKSK, az RTK és a CSMTE Rojik csapataiban nevelkedtem. Az utánpótláscsapatok után nem gondoltam, hogy a nagypálya nekem való lenne, így egyre inkább a kispálya és a futsal világa kezdett el érdekelni, de ugyanakkor nem hagytam abba a nagypályás játékot sem. Nem sokkal később el is kezdtem a futsalt a Kormányőr SE-nél. Rövid időn belül jött egy nagyon jó lehetőség az FTC futsal csapatánál, majd a későbbiekben megfordultam a Kastélydombi SE, a Kincsem Lovaspark SE, a TFSE és az UFC Gyömrő csapataiban is. Gyömrőn sikerült egy nagyon jó fél szezont teljesítenem, ami után a következő nyáron megkeresett az akkor NB I-be feljutó Szigetszentmiklós futsal gárdája, így az NB I-ben is bemutatkozhattam. Az első élvonalbeli gólra sem kellett sokáig várni, már a második mérkőzésen sikerült dupláznom és 6–1-re nyernünk a Nyírgyulaj ellen otthon, amire a mai napig nagyon büszkén tekintek vissza. Fél év után az NB II-ben folytattam a kispályát, párhuzamosan a nagypályával egészen idáig. Nagypályán eleinte csak alacsonyabb osztályokban játszottam, barátokkal, de többet szerettem volna kihozni magamból itt is, ezért a Vecsési FC-hez mentem próbajátékra, amely társulat a megye-egyes bajnokságot vezette akkor fölényesen. Ott sikerült nagypályán először bajnokságot nyernem, ami később megismétlődött a Viadukt SE Biatorbágynál is, szintén a megye-egyben. A legutóbbi évadban itthon a Dunavarsányi TE csapatában játszottam. Korábban volt szerencsém magam kipróbálni Ausztriában nagypályán és nyáron egy jó lehetőségnek köszönhetően ismét odaszerződtem. Jelenleg emiatt a futsal otthon háttérbe szorult az Energia SC Gyöngyösnél, mert csak akkor tudok menni, amikor az osztrák együttesemnél szünet van, így manapság tehát szinte csak a nagypálya maradt az ASV Hornsteinnél.

REICH MARTIN  a múltról és a jelenről

reich_martin_portre.jpgKÖLYÖKIDŐ  | Jelem az óvodában | Gyertya. | Kedvenc tantárgyam | Testnevelés. | Emlékezetes csínytevésem | – | Első futballélményem | Az óvodában az első focióra, ami után nem bírtam labda nélkül meglenni. 

(FO)CIVIL  | Legjobb tulajdonságom | Elszánt, kitartó. | Legrosszabb szokásom | Komolytalanság. | Étel, amit imádok | Bombi, tatárbeafsteak, fokhagymakrémleves. | Film, amit többször láttam | Nagy filmmániás vagyok, rengeteg alkotást láttam többször is, kedvenceim a viccesebb darabok, a vígjátékok. | Zene, amit általában hallgatok | Mindenféle zenét szívesen hallgatok: pop, disco, rap, régi sláger, legyen az magyar vagy külföldi, hangulattól függ. | Hobbim | Vásárlás, fürdőzés, utazás. 

PÁLYATÁRS  | Karrierem legjobb meccse | Sok jó mérkőzésem volt szerencsére, amit kiemelnék: Dunavarsányban az előző év bajnoka, a Vecsés ellen játszottunk, ahol góllal és gólpasszal, valamint magabiztos játékkal vettem ki a részem a csapat 3–1 es győzelméből balhátvédként. (2021. október 9-én, tehát majdnem napra pontosan egy esztendeje a Pest megyei I. osztály 9. fordulójában Hollauer Balázs találatával a szünetben még a VFC vezetett, ám a folytatásban ifj. Hamar István két perccel a második félidő kezdete után egalizált, majd Sztraka Kristóf után Reich Martin is bevette Mészáros Bence hálóját – a szerző) Futsalban pedig a Gyöngyös színeiben egy Maglód FC elleni 5–3-ra megnyert meccset emelnék ki, ahol három gólig jutottam. (2022. április 4-én az NB II Keleti csoport felsőházi rájátszásának 2. fordulójában 1–1-es első játékrész után úgy nyert hazai környezetben a Gyöngyös, hogy Reich Martin a 19., a 23. és a 35. percben is bevette Matus Tamás kapuját – a szerző) | Gólom, amire szívesen emlékszem | Dunavarsányban a legelső bajnoki gólom, amikor a jobb oldalról egy keresztbe átívelt labdát a 16-os bal széléről, kapásból elrúgtam a bal alsó sarokba a védő szorításában. (2021. augusztus 14-én a Pest megyei I. osztály 1. fordulójában Biatorbágyon úgy végzett 1–1-re a Dunavarsány, hogy a látogató a 42. percben Reich Martin révén vette be Lipők Benjamin kapuját, Márki Kornél csak a 88. minutumban egyenlített – a szerző) Kispályán egy majdnem a félpályáról elvégzett szabadrúgásgól, középről, ami a jobb felső sarokba ment, majdnem 2000 néző előtt. | Mérkőzés előtti rituálém | Zenehallgatás maximum hangerőn, illetve BCAA ivás. | Sérülés, amit elfelejtenék | Részleges bokaszalag-szakadás. | Barát a futballban | Bihari Dávid. Hosszú évek óta együtt játszunk mindenhol, de a futballnak köszönhetően tettem szert sok barátra, ismerősre. | Az öltözőben mellettem ül | Nagypályán Pálhegyi Andor és Mario Sara, futsalban Bihari Dávid és Gulyás Kristóf. | Cél a mostani szezonban | Az első három hely valamelyike – jelenleg az ötödik pozícióban állunk a tabellán. | Ami a pályafutásomból még kimaradt | Szeretném nagypályán magasabb osztályban is kipróbálni magam, illetve a legtöbbet kihozni magamból.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ponyvalegeny.blog.hu/api/trackback/id/tr5117953794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása